"Net1" (Mobilt bredband) Nån som provat?

ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
23 september 2010 · 228 Inlägg

Hej! Såg en annons om detta på en sida..

http://www.net1.se/privat/bredband-kraf … tplus.aspx

Är det bra?  Blir så fruktansvärt frustrerad på detta skitmobilbredband vi har nu..


MVH

No dice !
Murvald Knegare
24 september 2010 · 718 Inlägg

Hej!

Jobbar på en Expertbutik i Norrland och vi säljer det där..

Det är absolut inte det snabbaste alternativet (vad har du nu) MEN GARANTERAT det som fungerar bäst på "dåliga platser. Tex där du inte har vanliga GSM/3G nätet tillgängligt..

Net1 använder sig nämligen av det gamla 450 nätet som har ruggigt bra täckning..
Dem kommer även att bygga ut hastigheten på det (fråga inte om källa, snackat med deras säljare).

William 2009-02-20
Pavva
24 september 2010 · 1 215 Inlägg

jag sitter på det just nu (tror jag, sen är likadan if?). de är jävligt bra täckning och duger till surfning. men om du ska spela wow/cs/andra onlinespel så är det inte att rekommendera smile

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
24 september 2010 · 228 Inlägg

Spelar inga spel, utan surfar mest så så sett är det ju lugnt. Bara det funkar som det ska.. Det vi har nu (telia mobilt bredband) kopplar ifrån sig själv hela tiden o dummar sig..

Men dedär med att prova gratis i 3 månader, kan man skicka tillbaka allt efter den tiden eller måste man ha det sen?

No dice !
Annevare
25 september 2010 · 189 Inlägg

Exakt ett sånt där jag sitter och surfar på just nu och det fungerar kanon, kan vara en ide att fästa en yttre antenn på kåken vet folk som gjort det och fått betydligt mycket bättre täckning.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
Murvald Knegare
25 september 2010 · 718 Inlägg

Jag tror Net1 lämnar 14 dagars provapårätt.. Antagligen går du in till en återförsäljare (jag ska kunna frågan men har tyvärr glömt bort svaret, är ju ledig så vi skyller på det big_smilebig_smile) och frågar hur dem lämnar med provapå dagar..

Jag vet folk som spelar LOL (League of Legends) och använder sig av Net1 och det fungerar så.. Inte snabbaste men..

William 2009-02-20
wulvan
26 september 2010 · 154 Inlägg

Jag sitter på ICE.net (net1 om jag inte har fel) Det är perfekt för mig som åker båt mellan Oslo-Fredrikshamn 171 dagar om året. Som sagt tidigare av folk så är svagheterna hastigheten och att det inte är jättestabilt när man rör på sig. Men lätt värt altenativ (förmodligen det enda för oss ute på sjön i närfart) Spela online lir är inte att rekomendera...du kan lira Eve online men räkna med dålig ping i andra spel som wow/cs.

Man kan skaffa extra tilbehör till sitt modem som antennförstärkare och det gav en betydlig ökning i respons emot masterna.

Volvo S60R AWD "Challenger" (2006)
Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
29 september 2010 · 327 Inlägg

Jag har inget positivt alls att säga om denna leverantör, testade deras mobila på flera ställen och blev mycket besviken, körde även med deras extra antenn...utan bättre resultat.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
DanielHN
3 oktober 2010 · 10 Inlägg

Som tidigare sagt så är det bästa alternativet om du ska använda det på platser där täckningen vanligtvis är dålig. Ska du inte befinna dig på sådana platser är nog andra operatörers mobila bredband bättre.

joakim89
3 oktober 2010 · 1 265 Inlägg

tycker dom hade lite överdrivet dyr månadskostnad,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang