2237
Sök

Carguard 950S vägrar släppa startspärren trotts alla tänkbara åtgärder

4 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Jag har provat allt, det bara går inte att få larmet att släppa startspärren.

Jag har hittat "röda knappen" men det hjälper inte att trycka på den. Jag har försökt ca 8354 olika varianter.
Jag har testat "slå på och av tändningen 5 gånger"-tricket. Jag har t om tagit bort knappen och byglat kablarna.

Jag har provat att ta bort säkringen från larmdosan. Inget händer.

Jag har köpt nya batterier till larmdosan, enda skillnaden är att nu kan jag låsa upp bakluckan med hjälp av den vilket säkert kommer till användning om jag lyckas få igång aset igen.

Jag har lagt ner typ 5 dagar på att lösa detta och läst igenom hela internet parallell. Jag har provat alla trix som ges på nätet men inget funkar. På KG Knutsson söger dom bara "tryck på den röda knappen".
Men det bara fortsätter tuta. Ibland slutar tutandet och när jag då drar på startmotorn så bara tickar det snabbt någonstans runt larmet. Startmotorn ger inget liv ifrån sig.

Finns det någon mirakelmänniska som har någon idé? Är det dessutom någon som bor i krokarna runt Mariefred och har tid att komma hit och fixa så skulle det kunna vara värt en slant. Maten börjar ta slut så jag vill gärna kunna köra till affären så snart som möjligt.

4 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Jag började med att ta bort knappen och bygla kablarna där.
Efter tusen nya försök klippte jag kabeln strax efter dosan och byglade igen, ingen skillnad.

O dynamiten är slut så jag kan inte spränga skiten i luften utan måste få det fixat... suck....

4 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Saab 900S ´95.
Jag visste inte att jag hade larm innan detta hände och jag blev inlåst i bilen. Jag har aldrig använt larmet. Jag inser i efterhand att jag har sett statuspanelen i fönstret men inte tänkt på att det skulle vara ett fungerande larm, vilket det uppenbarligen är.
Jag hade alltså inte slagit på larmet när detta hände, det har inte varit påslaget sen jag köpte bilen i februari.

Multimeter: ja den ska ligga här någonstans...

Jag har plockat bort pluskabeln från batteriet för att kunna sova om nätterna. Idag var batteriet nästan helt dött så jag laddade upp det igen.

Tacksam för att du tar dig tid med ytterligare en sopa som inte kan nått om någonting.

4 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Jag tror att statuspanelen har lyst eller blinkat tidigare, jag är ganska säker.

Jag ska ta och leta upp min multimeter och ge mig ut och mäta lite.

Med min vanliga tur så är det rimligtvis ingen tändningplus på den kabeln. Vad gör man då? Om jag lyckas bogsera den till någon larmfirma, vad kan man tro att det kostar att fixa? Jag förstår att det är svårt att uppskatta men ska man förvänta sig en tusing eller fem tusen eller tjugo tusen?

Sök