2348
Sök

Ta bort Dekaler/lister. Med vad?

vectra--power
19 november 2006
Trådstartare
hej,

Jag tänkte att ta bort sidolisterna på min vectra. men det är ett problem! Skiten sitter med hårt å segt klister! De va samma klister som satt på alla opel emblem på bilen. Och när jag tog bort de så fick jag andvända nånting som man tar bort nagelack med. (vette fan va de  heter). Men i alla fall när jag tog bort alla emblem så höll jag på hela dan med att skrrapa med naglarna. Det var ett helsike och tänk då om man måste ta bort allt klister på listerna kommer ju att ta år. Så jag undrar om nån vet om man kan ha nånting att skrapa med som inte repar i lacken?

Tacksam för svar.

172 Inlägg
19 november 2006
t-röd funkar bra

wroooooomprrrsssssscccchhhh

vectra--power
19 november 2006
Trådstartare
Lossnar det direkt eller får man hålla på att skrapa? Skulle vilja ha nått att skrapa med eller nått så att klistrer lossnar nästan direkt utan att förstöra lacken. Som sakt nagellacksborttagning funkar bra men man måste hålla på att skrapa med fingrarna.

172 Inlägg
19 november 2006
häll lite tröd på en trasa o gnugga försiktigt så ska klistret försvinna rätt enkelt

wroooooomprrrsssssscccchhhh

324 Inlägg
19 november 2006
Det finns gummitrissor att ta bort klister rester med, som man sätter i borrmaskinen.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

vectra--power
19 november 2006
Trådstartare
De e igen risk att lacken lossnar när man andvänder t-röd? Tack för alla svar kom gärna med mer! Var kan man köpa en sån gummitrissa då? Och vad kostar den?

265 Inlägg
19 november 2006
Jag såg en kille som tog fisketråd och liksom filade längs med emblemet. Det som blev kvar tog han bort med värmepistol och rubbing.

Titta en bit ner på detta forumsinlägg;
http://forum.svenska85x70klubben.se/vie … p;start=30

vectra--power
19 november 2006
Trådstartare
okej tack. Ska nog prova med värmepistol eller t-röd i helgen. Blir nog värmepistol! Tack för alla svar!

608 Inlägg
19 november 2006
Ztyling skrev:
Jag såg en kille som tog fisketråd och liksom filade längs med emblemet. Det som blev kvar tog han bort med värmepistol och rubbing.

så gjorde jag oxå när jag tog bort mina emblem!

old volkswagens never die,they just get lower:D

vectra--power
19 november 2006
Trådstartare
De verkar bra! MEn t-röd är nog lite risk att färgen lossnar... Var ute å provade at ta t-röd på en röd lackad grej å trasan blev röd.. Så de blir nog värmepistol! Jag tar gärna emot mer svar!

608 Inlägg
19 november 2006
finns andra lösningsmedel! aom inte är lika starka som ändå tar bort limmet!

old volkswagens never die,they just get lower:D

Sök