5493
Sök

Hur får jag bort epoxylim rester?

Skaune
3 oktober 2010
Trådstartare
ja jag råkade limma dit 2 emblem på min kåpa till fuelrailen, tänkte inte mig för och ja, skulle bara sätta dit ett men i farten blev det 2! tankspridd! men iaf, de e plast limmat på aluminium, kan jag använda nått lösningsmedel för att få bort limrester?

Huh? (`´,)
518 Inlägg
4 oktober 2010
Så länge som du inte har någon lack eller ytbehandling på aluminiumet så aceton funkar mot det mesta lim typer som är lösningsmedels baserade.

Mvh Danne.

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 oktober 2010
epoxy är 2 komponent och löses ej upp, mekanisk bearbetning är det som gäller.

Skaune
4 oktober 2010
Trådstartare
sir_daniel skrev:
epoxy är 2 komponent och löses ej upp, mekanisk bearbetning är det som gäller.

Skit oxå, då lär ju kåpan se ut som fan efteråt... då e de ju lika bra att låta den sitta...

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs688.snc4/62837_438134911469_623366469_5732633_4268705_n.jpg

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 oktober 2010
vad kostar en beggad kåpa då? kolla det så kanske det är värt pengen...

sedan tycker jag att det såg sådär ut med blåa texten, blev för mycket totalt sett o plåttrigt.

Skaune
4 oktober 2010
Trådstartare
sir_daniel skrev:

sedan tycker jag att det såg sådär ut med blåa texten, blev för mycket totalt sett o plåttrigt.

Blå text? vart ser du det?

Skaune
4 oktober 2010
Trådstartare
Axor skrev:
sir_daniel skrev:

Blå text? vart ser du det?en kåpa kostar inte många kronor på returbilen, men hade faktiskt gärna haft 850 loggan i mitten

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 oktober 2010
kanske min skärm som återger färgerna konstigt, men volvo och 850 texten ser blå ut.

Skaune
4 oktober 2010
Trådstartare
sir_daniel skrev:
kanske min skärm som återger färgerna konstigt, men volvo och 850 texten ser blå ut.

haha nä de e i original krom färg! blått hade ju vatt lite för tacky! wink

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 oktober 2010
aha, då blev det bättre smile

men ändå 1 märke för mycket som du själv skrev, blev lite mycket där

Skaune
4 oktober 2010
Trådstartare
sir_daniel skrev:
aha, då blev det bättre smile

men ändå 1 märke för mycket som du själv skrev, blev lite mycket där

de får bli en ny kåpa, och kanske kanske ett 850 emblem! i mitten eller? jag vill ha ett R emblem eller T5-R men 500 spänn som vissa vill ha e absurt!
Senast redigerat av Axor (4 oktober 2010)

Skaune
4 oktober 2010
Trådstartare
kan tillägga att expoxylimmet inte tål en redig varmkörning, kåpan blir så varm att de bara är att ta bort dom utan ansträngning! wink

Huh? (`´,)
518 Inlägg
4 oktober 2010
Så på med en varmlufts pistol och värm av resterna av epoxyn.

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

Skaune
4 oktober 2010
Trådstartare
Works skrev:
Så på med en varmlufts pistol och värm av resterna av epoxyn.

de ble nästan inga rester, bara en tunn tunn hinna, den går bort med svinto, och svinton repar inte kåpan, de har jag provat innan! wink

Sök