8223
Sök

Marknadsundersökning lagrade motorställ

3 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Jag har fått till uppgift att komma på en produkt och göra en marknadsundersökning för att se om det finns något intresse för produkten.

Produktidén jag har är att man skulle tillverka ett kraftigt motorställ med glidlagrad rotering av motorn och även sätta riktiga hjul på motorstället istället för dom små dåliga gjutjärnshjulen som sitter på motorställen som finns i handeln.

Jag har nämligen ett motorställ från jula som jag endast använt ett fåtal gånger och som redan håller på att falla ihop.

Så min fråga till er är: Skulle ni vara intresserade av att köpa ett kraftigt glidlagrat motorställ med riktiga hjul och vad skulle ni vara beredda att betala för detta?

Om jag placerat tråden fel får gärna moderatorer flytta den rätt.

Mvh Pontus

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
29 september 2010
Ptjaa... visst hade det varit skönt med ett redigt motorställ. Är faktiskt riktigt less på det jag har nu! dels för att det är trögt att snurra motorn sen att det är så rackarns jobbigt att flytta motorn när man väl behöver platsen till annat då hjulen är i sämsta laget. Tycker även att själva konstruktionen om hur hjulen är precis under motorn med en jävla balk där är väldigt dum då det kan vara lite små drygt att ställa en balja där som sedan har alldeles för lätt för att ramla och hur kul är det med spillolja över hela golvet? visst man kan svetsa hållare för just burken men känns att de borde dem fan tänkt på från början.

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...

3 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Dratsab skrev:
Ptjaa... visst hade det varit skönt med ett redigt motorställ. Är faktiskt riktigt less på det jag har nu! dels för att det är trögt att snurra motorn sen att det är så rackarns jobbigt att flytta motorn när man väl behöver platsen till annat då hjulen är i sämsta laget. Tycker även att själva konstruktionen om hur hjulen är precis under motorn med en jävla balk där är väldigt dum då det kan vara lite små drygt att ställa en balja där som sedan har alldeles för lätt för att ramla och hur kul är det med spillolja över hela golvet? visst man kan svetsa hållare för just burken men känns att de borde dem fan tänkt på från början.

Mvh
Tommie

Tackar för svaret! Det var en mycket bra idé det där med oljeuppsamlaren, skulle ju antingen gå att svetsa fästen för en dunk eller kanske till och med tillverka egna dunkar som omsluter det nedre röret och därmed kommer närmare golvet, självklart då avmonteringsbara för tömning.

Kom gärna med fler smarta idéer!

Mvh Pontus

3 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
bumpbump

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
7 oktober 2010
Fick en till idé alldeles nyligen. Man kanske ska sluta dricka kaffe? då verkar ju allt så självklart!

Jag tänkte då på handtaget man använder för att snurra motorn i stativet. Finns det ingen möjlighet att sätta fast det på ett annat sätt? Man glömmer jämnt bort det och så släpper man det i fel läge sen hör man *Bonk* så ligger skiten på marken once again.

Större mellanrum på fästsidan så man slipper ta loss blocket eller trängas med diverse blocknycklar för att loss/fästa veven eller dylikt.

Mvh
Tommie

7 606 Inlägg
7 oktober 2010
när det gäller baljan under motorn, så är det ju skitenkelt att bygga en fästplatta å lägga på den,, jag håller på å ska bygga en,, tar ju bara en 2-3mm plåt lagom stor, å två tunna plattjärn, sedan svetsar man ju bara fast plattjärnen så att dem blir som en hållare å trär över balken,, å vipps så står baljorna bra,, OCH du kan flytta på fästet till en annan motor,,

När det gäller mellanrummet bak på fästet, så har jag bara distanser mellan,, skitenekelt,,

Julas motorstaiv känns dåliga,, jag har även ett biltema,, den känns bättre tycker jag,, ska nog byta ut julas mot ett till biltema,,

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
7 oktober 2010
granadadr skrev:
när det gäller baljan under motorn, så är det ju skitenkelt att bygga en fästplatta å lägga på den,, jag håller på å ska bygga en,, tar ju bara en 2-3mm plåt lagom stor, å två tunna plattjärn, sedan svetsar man ju bara fast plattjärnen så att dem blir som en hållare å trär över balken,, å vipps så står baljorna bra,, OCH du kan flytta på fästet till en annan motor,,

När det gäller mellanrummet bak på fästet, så har jag bara distanser mellan,, skitenekelt,,

Julas motorstaiv känns dåliga,, jag har även ett biltema,, den känns bättre tycker jag,, ska nog byta ut julas mot ett till biltema,,

Jovisst är det enkelt att svetsa på detta själv men om de nu fanns redan från början så slapp man fixa själv och det är ju det han är ute efter.. idéer på hur man kan göra ett befintligt motorstativ bättre och smidigare att använda utan att behöva svetsa på saker själv osv...

Visst kan man lägga distanser inga probs men du hade väl knappast gnällt om mellanrummet var bra från början utan att behöva lägga dit massa skit själv? fortfarande detta som är tanken med hela undersökningen wink

Mvh
Tommie

Sök