Bra halogen xenonlookalike lampor till helljus?

Emiljohan90
5 oktober 2010 · 2 Inlägg

hade tänkt att byta mitt helljus till något starkare med en mer exklusiv look, just nu kör jag med vanligt original halogen som jag tröttnat på.
Vill ha ett ljus som liknar xenon som mycket som möjligt men även har ett bra ljus, har kollat runt lite och Osram nightbraker verkar bra men vill höra lite andras erfarenheter och åsikter först, så någon som har något att rekommendera ?big_smile

halogenlampor jag söker inte någon xenonkonvertering smile

Senast redigerat av Emiljohan90 (5 oktober 2010)

Cupra_
6 oktober 2010 ·

Nightbreaker lyser bra men ser inte ut som xenon enligt mig. Du har RING powering på realcar som är bra, sen finns ARI Osram på en del webshoppar med bilstyling. Sj har jag kört med några japanska de har på macken hemma. De bästa tycker jag var ARI Osram. Tänk på att en del är rena stylinglampor, dvs att de lyser snyggt, men dåligt. Där tycker jag att ARI och RING var en bra kompromiss även om de är rätt dyra.

ARI är lampor tillverkade av osram men efterbehandlade på annat håll ungefär.

Ulf_W bilder.ulfw.se
6 oktober 2010 · 1 103 Inlägg

Som jag skrivit i typ en miljon trådar snart, Philips Blue Vision...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
G-sson
6 oktober 2010 · 612 Inlägg

Du vill byta till starkare helljuslampor? Tips: Lampor lyser inte starkare av att man färgar glaset blått, tvärtom faktiskt...

Rille_Pille Tyskstuk
6 oktober 2010 · 466 Inlägg

G-sson skrev:
Du vill byta till starkare helljuslampor? Tips: Lampor lyser inte starkare av att man färgar glaset blått, tvärtom faktiskt...

Både Osram och Philips hävdar ju att man ska få 80% mer ljus på vägen, men man vet ju inte om det är bs före man har provat.

Cupra_
6 oktober 2010 ·

Jag skrev just det i mitt inlägg längre upp "Tänk på att en del är rena stylinglampor, dvs att de lyser snyggt, men dåligt."

TS efterfrågade xenonlook-lampor. Ang. om han vill ha mer ljus på vägen eller ej framgår inte av hans inlägg.

Anubis
6 oktober 2010 · 1 255 Inlägg

Varför inte bara slänga i riktiga xenon ljus, de är ju helt lagligt o eftermontera på helljus

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
granadadr
6 oktober 2010 · 7 289 Inlägg

Anubis skrev:
Varför inte bara slänga i riktiga xenon ljus, de är ju helt lagligt o eftermontera på helljus

precis,, finns ju ingen anl till att inte göra det smile

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Emiljohan90
7 oktober 2010 · 2 Inlägg

tack för de bra tipsen allihopa , konverterade mitt halvljus idag till xenon 6000k, kan inte säga mer än att jag är helnöjd, helljuset är påväg det med smile!

granadadr
7 oktober 2010 · 7 289 Inlägg

personligen hade jag valt 4300 i båda,, dels så bländar det mindre, å dels så lyser det mer wink men valet är ditt wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang