2268
Sök

Trött fönsterhiss (200SX)

LejonLeo
3 oktober 2010
Jag har nyligen köpt en Nissan 200 SX där förarfönsterhissen har börjat krångla. Den går lååååångsamt ner för att slutligen stanna. Och sen måste man vänta innan man låååångsamt kan fira upp den igen. Den beter sig som om batteriet var slut med andra ord. Men det är det inte. All annan el fungerar. Även passagerarfönsterhissen fungerar utan problem.

Jag har läst tidigare trådar i det här ämnet utan att få ett bra svar. Det verkar vara mycket relaterat till vilken bilmodell det är, och sällan några generella råd. Jag har som sagt en Nissan 200 SX (-93) och har inte hittat någonting om krånglande elfönster och lösningar på det till just den modellen.

Men vad jag har förstått på andra trådar så kan fönstret ha lossnat från sina "skenor" eller hamnat snett på något vis, vilket gör fönstret trögt. Men vad är "trögt"? Ska fönstret gå att trycka ner med handkraft? Och upp? Min första tanke var att köpa ny elmotor. Men jag är kanske ute och cyklar?

Jag har tagit ur själva kontakten ur dörrsidan och plockat isär den och ser ingenting som skulle vara fel med just den i alla fall (såsom glappkontakt, dålig lödning mm)

Någon som har en ledtråd?

LejonLeo
7 oktober 2010
nehe

7 120 Inlägg
7 oktober 2010
Du får säkert bättre svar om du frågar och söker lite på Nogs.se!

LejonLeo
10 oktober 2010
Felet åtgärdat. Fick byta fönsterhiss helt enkelt

Sök