7065
Sök

Vindrutetorkade fram ur funktion

407 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
Hej

Mina vindrutetorkade på framrutan har slutat att fungera, vilket är mindre skoj. Torkaren till bakrutan fungerar utan problem. Det blev fel med torkarna i samband med när det var kallt. Skrapade rutan fri från is och när jag sedan skulle dra igång torkarna för att få bort "dammet" så rörde de sig bara någon millimeter för att sedan inte röra sig alls. Var en hel del is runt själva torkarbladen så tänkte först att de bara hade fryst fast. När jag sedan skulle köra dagen efter och det var fuktigt och fint så fungerade inte vindrutetorkarna där fram heller. Själva motorn till torkarna låter när jag vrider på reglaget inne i bilen men själva torkarna står stilla.

Vad kan problemet vara? Kollade lite efter säkringar och jag hittade bara två inne i själva säkringsboxen under ratten som hade något ihop med "Wipers" att göra. Det var dock hela så problemet verkar inte vara där. Vore tacksam för hjälp med mina problem.

Bilen jag har är en Nissan Primera 91:a, P10.
Senast redigerat av Vallås Locos (21 november 2006)

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
21 november 2006
Troligtvis så är inte muttrarna till torkarna tillräckligt åtdragna. Muttrarna sitter längst ner på torkararmarn. Oftast sitter det en liten kåpa ovanför.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 november 2006
skulle kunna vara torkarmotorn som har gått sönder också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 november 2006
sorry läste inte ordentligt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök