Tusentals döda minkar - Djurrättsaktivism?

Madhouse
8 oktober 2010 · 1 079 Inlägg

Ger inte mkt för minkfarmare, ännu mindre för aktivitster, tyvärr kan såna här djur kan göra enorma skador på andra djurarter. Speciellt om de är många inom ett litet område. Men det är inte lätt att tänka klart för en del, rädda 17k mink varav merparten dör och tar med sig en drös andra arter i fallet när det blir soprent i skogen/vattendrag efter minkarnas framfart.

Senast redigerat av Madhouse (8 oktober 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Strongman
8 oktober 2010 · 203 Inlägg

tkd_rille skrev:

Strongman skrev:
Finns bättre sett än att släppa ut så många minkar.
Jag hade blivit skogstokig ifall jag bodde där och fått panik och väjt ner i diket om 1000minkar sprang över vägen.

Agera politiskt är det enda som funkar när det är större firmor.

jag hade antingen stannat eller kört över de. varför köra i diket för sådana djur ?   Väjjer du av vägen för kaniner med?

Jag hade blivit en aning förvånad om TUSEN minkar hade sprungit över vägen. Går inte att säga hur man reagerar i trafiken när så absurdt mycket minkar springer över.

FireTraXX DFFL
8 oktober 2010 · 9 020 Inlägg

Strongman skrev:

tkd_rille skrev:

Strongman skrev:
Finns bättre sett än att släppa ut så många minkar.
Jag hade blivit skogstokig ifall jag bodde där och fått panik och väjt ner i diket om 1000minkar sprang över vägen.

Agera politiskt är det enda som funkar när det är större firmor.

jag hade antingen stannat eller kört över de. varför köra i diket för sådana djur ?   Väjjer du av vägen för kaniner med?

Jag hade blivit en aning förvånad om TUSEN minkar hade sprungit över vägen. Går inte att säga hur man reagerar i trafiken när så absurdt mycket minkar springer över.

Jo, man bromsar.
Man kör inte ner i diket för att smådjur springer över vägen...

Det är ju fullständigt omdömeslöst.
Kör du in i närmsta träd också ifall ett rådjur springer över vägen?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muttley
8 oktober 2010 ·

Strongman skrev:

tkd_rille skrev:

Strongman skrev:
Finns bättre sett än att släppa ut så många minkar.
Jag hade blivit skogstokig ifall jag bodde där och fått panik och väjt ner i diket om 1000minkar sprang över vägen.

Agera politiskt är det enda som funkar när det är större firmor.

jag hade antingen stannat eller kört över de. varför köra i diket för sådana djur ?   Väjjer du av vägen för kaniner med?

Jag hade blivit en aning förvånad om TUSEN minkar hade sprungit över vägen. Går inte att säga hur man reagerar i trafiken när så absurdt mycket minkar springer över.

Du kan nog vara lugn. Du slipper förhoppningsvis det. Men kommer de mindre djur så bromsar du lugnt men bestämt. Åkt med folk som väjjt för kaniner på grusvägar med rullgrus och de är fan inte roligt.

Strongman
9 oktober 2010 · 203 Inlägg

FireTraXX skrev:

Strongman skrev:

tkd_rille skrev:

jag hade antingen stannat eller kört över de. varför köra i diket för sådana djur ?   Väjjer du av vägen för kaniner med?

Jag hade blivit en aning förvånad om TUSEN minkar hade sprungit över vägen. Går inte att säga hur man reagerar i trafiken när så absurdt mycket minkar springer över.

Jo, man bromsar.
Man kör inte ner i diket för att smådjur springer över vägen...

Det är ju fullständigt omdömeslöst.
Kör du in i närmsta träd också ifall ett rådjur springer över vägen?

Hej vet du vad, jag har kört in i ett träd för jag väjde för ett rådjur.
Om du tänker lite längre fram vad som händer ifall du smäller med ett rådjur i 90km/h så är det ingen rolig sak varken med rådjuret eller bilen och mig själv.

Om tusen minkar skulle springa över skulle jag bli såpass förvånad att jag antagligen försökt väja (jag vill ju inte skada min bil heller).

Så tänk lite innan du kläcker dumma kommentarer, fast iof har du fått 2varningar. Kanske inte är så lätt då?

FireTraXX DFFL
9 oktober 2010 · 9 020 Inlägg

Strongman skrev:

FireTraXX skrev:

Strongman skrev:

Jag hade blivit en aning förvånad om TUSEN minkar hade sprungit över vägen. Går inte att säga hur man reagerar i trafiken när så absurdt mycket minkar springer över.

Jo, man bromsar.
Man kör inte ner i diket för att smådjur springer över vägen...

Det är ju fullständigt omdömeslöst.
Kör du in i närmsta träd också ifall ett rådjur springer över vägen?

Hej vet du vad, jag har kört in i ett träd för jag väjde för ett rådjur.
Om du tänker lite längre fram vad som händer ifall du smäller med ett rådjur i 90km/h så är det ingen rolig sak varken med rådjuret eller bilen och mig själv.

Om tusen minkar skulle springa över skulle jag bli såpass förvånad att jag antagligen försökt väja (jag vill ju inte skada min bil heller).

Så tänk lite innan du kläcker dumma kommentarer, fast iof har du fått 2varningar. Kanske inte är så lätt då?

Jag har väjt för rådjur, bilar och människor i hastigheter långt över 150km/h, aldrig kört av vägen p.g.a. det.

Men så bajsar ju inte jag ner mig för att gnagare promenerar på asfalten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muttley
9 oktober 2010 ·

Strongman skrev:

FireTraXX skrev:

Strongman skrev:

Jag hade blivit en aning förvånad om TUSEN minkar hade sprungit över vägen. Går inte att säga hur man reagerar i trafiken när så absurdt mycket minkar springer över.

Jo, man bromsar.
Man kör inte ner i diket för att smådjur springer över vägen...

Det är ju fullständigt omdömeslöst.
Kör du in i närmsta träd också ifall ett rådjur springer över vägen?

Hej vet du vad, jag har kört in i ett träd för jag väjde för ett rådjur.
Om du tänker lite längre fram vad som händer ifall du smäller med ett rådjur i 90km/h så är det ingen rolig sak varken med rådjuret eller bilen och mig själv.

Om tusen minkar skulle springa över skulle jag bli såpass förvånad att jag antagligen försökt väja (jag vill ju inte skada min bil heller).

Så tänk lite innan du kläcker dumma kommentarer, fast iof har du fått 2varningar. Kanske inte är så lätt då?

så som du tänker så hade jag nog fasen tagit ditt körkort för din egna hälsa.  Ett rådjur väger upp till 50kg ? Kör du på ett rådjur i 90 så lär du knappast dö, skador på bilen ja.  Köra av och klippa träd istället för att klippa rådjur ? mer skador från trädet ja.

Aldrig väjjt för mindre djur däremot bromsat ner utan att lämna vägbanan..  vildsvin och älgar däremot hade jag börjat svänga undan lite.


Sen tänk inte på bilen, tänk på dig själv.

Slash Saabifierad
9 oktober 2010 · 2 026 Inlägg

tkd_rille skrev:
djurrättaktivisterna är lika korkade som miljöaktivisterna.  De har bra tankar men är riktigt dumma när de gäller sig själva. Bättre uppfödda minkar i bur än 20 tusen i naturen som ändå inte har växt upp med omgivningen.

Miljöaktivister är töntar de med, vid mötet i köpenhamn kom aktivisterna i en buss från 70 talet eller vad de var och långt ifrån miljövänliga smile

Haha underbart lol lol lol

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Slash Saabifierad
9 oktober 2010 · 2 026 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Sen har soppaförbrukningen inte riktigt med miljövänlighet att göra heller.

En opel kadett 1,2 från -70 talet drar mindre soppa än en v70, gissa vilken som SLÄPPER UT mest???

Troligtvis Kadetten då den saknar katalysator men vår miljöminister Andreas Carlgren skulle nog hylla Kadetten då den släpper ut mindre koldioxid än V70:n och det min vän gör Kadetten till en äkta miljöhjälte (då debatten enbart lägger fokus på den ruskigt farliga gasen koldioxid) cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Hool
9 oktober 2010 · 1 067 Inlägg

Oplar är ju för övrigt biologiskt nedbrytbara.. 

Du stannar och köper en macka på en mack och står ute å kekar den medans du ser bilen rosta och blåsa iväg.. smile

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Snitch Ointresserad.
9 oktober 2010 · 936 Inlägg

Tycker att tråden spårat ur en del.

Men att Opel rostar är ju sant. Som vilken annan bil som helst, fast 200 gånger värre.

Teabag appreciation club.
Muttley
10 oktober 2010 ·

Snitch skrev:
Tycker att tråden spårat ur en del.

Men att Opel rostar är ju sant. Som vilken annan bil som helst, fast 200 gånger värre.

Vad tror du smile en tråd som man kan käfta om hit och dit. klart att de spårar ut.  Roligt vi kom in på att hacka på opel denna gång när de handlade om minkar.

Snitch Ointresserad.
10 oktober 2010 · 936 Inlägg

tkd_rille skrev:

Snitch skrev:
Tycker att tråden spårat ur en del.

Men att Opel rostar är ju sant. Som vilken annan bil som helst, fast 200 gånger värre.

Vad tror du smile en tråd som man kan käfta om hit och dit. klart att de spårar ut.  Roligt vi kom in på att hacka på opel denna gång när de handlade om minkar.

Måste ju föregå med gott exempel. Genom att inställa mig i ledet.

Teabag appreciation club.
Slash Saabifierad
10 oktober 2010 · 2 026 Inlägg

Hool skrev:
Oplar är ju för övrigt biologiskt nedbrytbara.. 

Du stannar och köper en macka på en mack och står ute å kekar den medans du ser bilen rosta och blåsa iväg.. smile

Hehe så Oplar och Fordar är egentligen några av de mest miljövänliga bilarna big_smile wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Dajjmen
13 oktober 2010 · 119 Inlägg

låg en hel del på E4an igår när jag var ute och körde mot Jönköping.

Golf R32 .:R
Muttley
13 oktober 2010 ·

Dajjmen skrev:
låg en hel del på E4an igår när jag var ute och körde mot Jönköping.

Du skulle ju tagit bilder, och skickat till de patetiska djurrättalliansen som mördade så många djur.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang