Vart kan jag ta plus ifrån när tändingen är på? - Volvo 745 -88

Fuzzer SMR | SM Racing
14 oktober 2010 · 651 Inlägg

Anden740 skrev:
du kan även ta Plus från Ena strålkastaren big_smile

Jovisst... Då måste jag ha på halvljuset, tänk om jag kör med varselljus och dimljus på dan då?

SM Racing
BMW E30 325 "Touring" (1990)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 oktober 2010 · 17 521 Inlägg

Anden740 skrev:
du kan även ta Plus från Ena strålkastaren big_smile

Får inte glödtrådsvakten ett frispel då?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Fuzzer SMR | SM Racing
14 oktober 2010 · 651 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Fuzzer skrev:
Men jag kan ta plus till stift 86 från tändingslåset? Står det på baksidan av tändinglåset 15?

Har inte bilen hos mig nu, så kan inte kolla tongue

Det vettefan. Gör det säkert men svårt att se. Mät dig fram med en voltmätare! I min Haynes-manual för Volvo 740 84-88 står det BL-R som färg på kabeln. Är det Black/red eller Blue/red. Kommer inte ihåg!

Jag rekommenderar inte strömtjuvar men i detta fallet är det bra! (Strömtjuv: en liten -oftast blå- sak som man klämmer över en ledning och ett extra uttag i samma stil) därför att du inte behöver klippa i tändningskabeln.

Inga strömtjuvar! Har dålig erfarenhet av dom. tongue Dom vägrar göra en sluten krets. tongue

SM Racing
BMW E30 325 "Touring" (1990)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 oktober 2010 · 17 521 Inlägg

D+ på generatorn kanske är ledig! Då går fläkten bara när bilen laddar! Ett standard flatstift dessutom...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Anden740 Bilmekaniker
14 oktober 2010 · 92 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Anden740 skrev:
du kan även ta Plus från Ena strålkastaren big_smile

Får inte glödtrådsvakten ett frispel då?

Min har inte fått det än iaf smile och har haft det så i cirka ett halvår nu

Fuzzer SMR | SM Racing
14 oktober 2010 · 651 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
D+ på generatorn kanske är ledig! Då går fläkten bara när bilen laddar! Ett standard flatstift dessutom...

Hm.. Låter smart, extremt mycket lättare att koppla in också! Får kolla med en multimeter på det stiftet så att det inte ligger spänning från batteriet där hela tiden big_smile

SM Racing
BMW E30 325 "Touring" (1990)
zepppe SMR | SM Racing
14 oktober 2010 · 280 Inlägg

Jag har ju sagt åt dig typ fem gånger att ta från generatorn

Volvo 744 GLT "Frida" (1988)
Drönirettab
14 oktober 2010 · 21 761 Inlägg

Om det vore konstant batterispänning på D+ så skulle laddlampan lysa fastän tändningen är avslagen. smile

Fuzzer SMR | SM Racing
14 oktober 2010 · 651 Inlägg

Haha lol

SM Racing
BMW E30 325 "Touring" (1990)
Fuzzer SMR | SM Racing
14 oktober 2010 · 651 Inlägg

EkF skrev:
Jag har ju sagt åt dig typ fem gånger att ta från generatorn

Tyst, jag visste inte att man kunde ta från D+ tongue

SM Racing
BMW E30 325 "Touring" (1990)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 oktober 2010 · 17 521 Inlägg

Drönirettab skrev:
Om det vore konstant batterispänning på D+ så skulle laddlampan lysa fastän tändningen är avslagen. smile

Kan man dra batteriets plus till D+ utan att förstöra något och få lampan att lysa? Vore ett roligt "litet skämt" på nån polares bil...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Drönirettab
14 oktober 2010 · 21 761 Inlägg

Nu är det nog dags att jag plockar fram rollatorn, blev ju inte mycket rätt där inte. wink

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 oktober 2010 · 17 521 Inlägg

Nu är det så att du sitter i gludläge om du vill "Balla till" biljäveln. Kolla min video på hur man monterar fjärrtstart! Gjorde detta i en 740 första gången! Apenkelt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Fuzzer SMR | SM Racing
14 oktober 2010 · 651 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Nu är det så att du sitter i gludläge om du vill "Balla till" biljäveln. Kolla min video på hur man monterar fjärrtstart! Gjorde detta i en 740 första gången! Apenkelt!

Fjärrstart vore lite ballt ja, men inget jag behöver, jag har bensinvärmare med orginaltimer! big_smile

SM Racing
BMW E30 325 "Touring" (1990)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 oktober 2010 · 17 521 Inlägg

Fuzzer skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Nu är det så att du sitter i gludläge om du vill "Balla till" biljäveln. Kolla min video på hur man monterar fjärrtstart! Gjorde detta i en 740 första gången! Apenkelt!

Fjärrstart vore lite ballt ja, men inget jag behöver, jag har bensinvärmare med orginaltimer! big_smile

Det är manligt! Men damerna gillar mer fjärrstart...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Fuzzer SMR | SM Racing
14 oktober 2010 · 651 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Fuzzer skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Nu är det så att du sitter i gludläge om du vill "Balla till" biljäveln. Kolla min video på hur man monterar fjärrtstart! Gjorde detta i en 740 första gången! Apenkelt!

Fjärrstart vore lite ballt ja, men inget jag behöver, jag har bensinvärmare med orginaltimer! big_smile

Det är manligt! Men damerna gillar mer fjärrstart...

Äh, för att få damer så varvar man ju bara! Eller hur? lol

SM Racing
BMW E30 325 "Touring" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang