Är en aktiv baslåda något att satsa på?

Ronis
21 november 2006 · 93 Inlägg

Tjennare!

Undrar vilket som är bäst en aktiv baslåda eller en passiv. Visst är det så här, till en aktiv behöver man inget slutsteg men det behöver man till en passiv, det är inbyggt i den aktiva eller är det jag som är ute och cyklar?

Har varit inne och tittat på Brl.se hemsida och de har aktiva men vet inte hur det kommer att låta.

Tacksam för svar.

MVH// Fredrik

El_Gringo Nästan nybörjare
21 november 2006 · 145 Inlägg

det är som du säger! aktiv låda har steget "inbyggt", medans du behöver ett eget till en passiv. skillnaden kan du nästan se i priset! wink

nä, men aktiv låda är ju svinbra om man inte har alltför stor plats att bygga på eller inte är så noga med att göra allt själv o så, mycket lättare o slänga in en sån än o bygga om halva bilen. så det beror nog mest på vad du är ute efter. tror dock inte att du kommer bli så missnöjd vad du än väljer. o är du osäker så är det väl bara till o åka till en brlbutik o provlyssna?

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732
Ronis
21 november 2006 · 93 Inlägg

Tja!

Det blir lite svår för jag bor på en skit Ö som heter Gotland. Äh där var jag lite hård Gotland är fint. Men när det gäller affärer så är det crap.

En fråga till om jag köper en aktiv baslåda visst är det bara att koppla den till cd-spelaren med en gång?

// Ö Killen

mackan_
21 november 2006 · 74 Inlägg

Japp, bara att dra en lågnivåkabel (rca), dra fram en elkabel från batteriet och jorda den i plåten (!), inte med färgg eller skit imellan. Sen behöver du en 12 V källa som ger remoten en svag ström hela tiden så steget bara är på när det ska, dvs när du lyssnar. Många rca-kablar har en liten tunn kabel imellan de två lågnivåkablarna som man drar remoten igenom från stereon till steget.

Lyckta till med bygget på gotland smile

Letar delar till min volvo 244 turbo, hör av er om ni har nåt
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang