6457
Sök

Ta av baklucka nissan 200sx s13

1 163 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Hejsan!

Har 2 st nissan 200sx s13.. och ska få den som jag har på min profil att bli något fint:).
Så den andre 200:an har en färsch baklucka med en fin vinge som jag hade velat plocka över..

frågan är då: Hur får man av bakluckan? , sett att det sitter med 2 bultar längst in sedan då dämparna.. är det allt? , samt så går det 2 kablage, 1 på vänstra sidan å 1 på högra sidan (igenom hela bagageluckan till torkararm, värmeslingorna å central lås antar jag?)

så hur ska man göra med kablagen lättast? , ska man klippa av å skarva ihop allting? eller koppla loss kontakterna å dra ut dom ur luckan ? dock hur får man igenom det nya kablaget sedan?

Väldigt tacksam för snabba svar , då detta måste ske innan kyla å snö kommer in!

Mvh håkan andersson

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 653 Inlägg
14 oktober 2010
börja med att ta bort innertaket, för att göra det behöver du lossa klädseln runt trekantsrutorna, A-stolpeklädsel, taklampa, listen i bakkant (dras rakt bakåt) solskydd osv osv...

då kommer du se hur du lossar kablaget, sitter en (eller två, mins inte riktigt) kontakt på vardera sida strax innanför karossen om du pillar bort gummibäljarna
samt 4 muttrar som håller gångjärnen, 14-hylsa om jag mins rätt. du ser dem när du tittar upp i taket...
Sen gasdämparna som sagt.

tar max en halvtimme att göra detta.
Senast redigerat av Thullen (14 oktober 2010)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 163 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Thullen skrev:
börja med att ta bort innertaket, för att göra det behöver du lossa klädseln runt trekantsrutorna, A-stolpeklädsel, taklampa, listen i bakkant (dras rakt bakåt) solskydd osv osv...

då kommer du se hur du lossar kablaget, sitter en (eller två, mins inte riktigt) kontakt på vardera sida strax innanför karossen om du pillar bort gummibäljarna
samt 4 muttrar som håller gångjärnen, 14-hylsa om jag mins rätt. du ser dem när du tittar upp i taket...
Sen gasdämparna som sagt.

tar max en halvtimme att göra detta.

Stort tack för hjälpen! får kika på detta imorgon!smile , hör av mig om något skulle kärva !

Mvh håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 163 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
vet någon om det skiljer sig något i kopplingen med kablagen mellan en 89 och en 90:a tyskimpoterad? Mvh

Sök