Bensinskallen skrev:
Lille_Skorpan skrev:
står att det är en 90a, hur kollar man det då?
Du har en felsökningsdosa som sitter vid vänstra fjäderbenet, en svart sak ca 5x3x4 stor kanske. Lyft av locket på den så har du sex olika kontakter. Har man vanlig sugmotor så ska minstt två vara inkopplade, nr 2 och 6. 6 är till tändning och 2 till bränslesystem. Du har en sladd med en stickkontakt på som sitter fast i locket på dosan, ta loss den och stick ner den i önskat stift, sätt på tändningen och håll in knappen 2 sekunder. Då blinkar dioden ut koden. Koden blinkas ut i tre intervall, t.ex. blink-blink, mellanrum, blink, mellanrum, blink-blink-blink ( 2-1-3 ). Får du 1-1-1 är allt ok på den kontakten. Får du en felkod antecknar du den, sen trycker du knappen 2 sekunder till för att se om det finns någon mer felkod. Får du en till så antecknar du och trycker in knappen 2 sek till för att kolla en eventuell tredje felkod. Det lagras max tre koder per kontakt. Inna du tar ur kontakten slår du av tändningen!
Upprepa samma sak med den andra kontakten och får du koder skriver du upp dom här så tolkar vi dom
Såja, nu har jag fått tummen ur röven och kollat om det är några felkoder..
Var 2 st inkopplade. 2an och 6an.
På 2an fick jag 1-1-1 och det är okej va?
På 6an fick jag 2-2-4 alla tre gångerna jag skulle göra i samma svep( utan att vrida av nyckeln altså)
Så om någon snäll själ vill tolka dem så är det fritt fram Ska även såklart googla runt och kolla lite och se om det blir något resultat
Peace out /Marcus
EDIT: Kollade upp det lite snabbt och det stod Motortempsignal.. Vad kan detta vara?
Senast redigerat av Lille_Skorpan (16 september 2010)
Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)