6414
Sök

Min Audi, fälgar och däck.

2 Inlägg
11 oktober 2010
Trådstartare
Tja allihopa!

Det här är min Audi som jag tänkt fixa nya hjul till.

http://i54.tinypic.com/11j6t95.jpg

Jag har fastnat ganska hårt för Nitro Oxide fälgarna men tar gärna emot andra förslag.
Vad jag gillar med dem är att de har "läpp" djup och mycket ekrar.

Nypris jag hittat på nätet skilljer sig från 2400:- till 3595:- 20" då.
Begagnat kan jag också tänka mig bra om man får däck på. Någon som har åsikter kring priser här?

Vad blir snyggast 8*19 eller 8*20? Enl. en sida verkar 9.5*19 inte passa min bil som också finns?

Vill ha breda sulor så vad tror ni om  däck 245/35-19 eller kanske 245/30-20?

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
11 oktober 2010
När det gäller storleken så ska du tveklöst köra på 20" då Audi har enormt stora hjulhus, 19" kan komma att se ganska litet ut tyvärr om du inte sänker den rejält.

Sen angående nytt vs begagnat så ska det vara bra mycket billigare innan jag skulle överväga begagnat om jag inte känner personen i fråga eller har möjlighet att kolla rundheten på fälgarna, speciellt på såna stora fälgar.

För övrigt så är det ju riktigt snygga fälgar, lite vanliga kanske men finns ju en anledning till det smile

/Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

2 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
_Norrland_ skrev:
När det gäller storleken så ska du tveklöst köra på 20" då Audi har enormt stora hjulhus, 19" kan komma att se ganska litet ut tyvärr om du inte sänker den rejält.

Sen angående nytt vs begagnat så ska det vara bra mycket billigare innan jag skulle överväga begagnat om jag inte känner personen i fråga eller har möjlighet att kolla rundheten på fälgarna, speciellt på såna stora fälgar.

För övrigt så är det ju riktigt snygga fälgar, lite vanliga kanske men finns ju en anledning till det smile

/Chrille

Tack för de tipsen smile

En fråga till. Om en fälg har ET 38 och min bil har ET 47. Hur mycket kommer det sticka ut ur hjulhuset? Vet att det ska finnas uträknings beskrivning någonstans men timmarna bara flyger iväg vid datorn. Någon som kan säga på ett ungefär?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
17 oktober 2010
Karusellen skrev:
_Norrland_ skrev:

/Chrille

Tack för de tipsen smile

En fråga till. Om en fälg har ET 38 och min bil har ET 47. Hur mycket kommer det sticka ut ur hjulhuset? Vet att det ska finnas uträknings beskrivning någonstans men timmarna bara flyger iväg vid datorn. Någon som kan säga på ett ungefär?

Du måste ange bredden på fälgen också. En fälg med ET38 som är 5" bred eller en annan är 9" bred så blir det en stor skillnad var fälgkanten hamnar i hjulhuset.

Här kan du räkna lite. http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
Senast redigerat av Rspeter (17 oktober 2010)

Sök