4810
Sök

Val av HU efter missnöje med p88-rs.

854 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Hade tidigare en deh-p5900mp, var riktigt nöjd med ljudet och allt lät kanon. Dock kändes det som att resten av systemet kunde prestera bättre och den kändes/såg inte ut som jag ville. Så jag gick på jakt över en ny och valet föll på just en p88, den första silvriga. Det mindre roliga är att jag gillar inte ljudet, även om den är snygg och känns bra. Det beror troligen på att jag inte kan ställa in allt. Med den förra som hade bas/mid/disk  så hörde jag ändå skillnad och kunde mixtra precis som jag ville ha det, men nu med 20 olika parrametrar (till att börja med) så är jag lost.
Jag funderar på att byta tillbaka, vilket inte känns bra, och även att sälja båda HU och leta efter en annan.

Setup:
P88-rs
DLS up6 i stabila välbyggda dörrar med massvis av dynamat och även ull. Foton finns på bygge och placering.
DLS ca-23.
DLS PRO(?) lågnivå, några finare varianter.
Optima yellowtop med 50mm^2
Har även två pionerr 12" basar och ett ordentligt slutsteg, men det ska nog snart plockas ur.
Bilen är en Volvo 940 sedan.

Tips på hur jag ska lösa detta eller på en ny HU mottages gärna.

(Sitter på en Iphone så allt kanske inte blev helt 100)

451 Inlägg
17 oktober 2010
Jag skulle absolut inte byta bort den stereon, personligen är det den bästa stereon jag någonsin haft fingrarna på lol

Nä, men seriöst lär dig inställningarna och du vill aldrig mer byta stereo. Kan du inte nu så är det bara sitta och nöta och fingra i alla inställningar tills det låter bra. Så fick jag själv göra första gången jag kände på en sådan. Det är väl just det som är negativt med pio's värstingar, det tar sin tid att få till ljudet.
Senast redigerat av Landstrom (17 oktober 2010)

16 197 Inlägg
17 oktober 2010
pioneers HU e ju mycke enklare att ställ in än tex alpine.

har P-88rs i ena bilen å alpine 105r med 200-boxen.   å alpinen e mycke besvärligare tycker ja.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

854 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Det låter ju både bra i och dåligt...

Finns det inga bra guider till hur man ska gå till väga? Eller någon vänlig själ i närheten som kan hjälpa mig mot en liten ersättning?

7 283 Inlägg
17 oktober 2010
Lägg ner några timmar och lek med maskinen själv.
Helt klart värt det när du börjar få in lite grann över vad skillnaden blir när du höjer eller sänker något.

Sök