Fönsterhissen är pucko!

Hucky Fotograf
18 oktober 2010 · 66 Inlägg

Tja!

Åkte o ragga lite i min Audi a3 -00!

skulle snacka med några kompisar så drog ner rutan, sen när ja åkte iväg igen så vägra den åka up!?
De är 6+ grader ute så den har icke frusit, jag kan dra upp rutan med handkraft till nästan 1/4 och sen när ja trycker på knappen  så åker den upp 1 cm sen direkt ner och Vad ska ja göra?
Nermonteradörren o fixa själv?
Lämna in den?

Tacksam för snabba svar för det spås regn inte så rockigt utan garage och rutan nerkörd sad



Edit kvällen samma dag:

Plocka av dörrpanelen, och försökte dra upp rutan med handkraft, gick icke!
Så jag pepprade på uppknappen och knuffa på av all min styrka för att få upp rutan och tillslut gick den p hackigt o trögt tölande. För om ja höll uppknappen intryckt hela tiden och knuffa på så skulle de inte ta lång tidan innan rutan vände håll, precis som klämskydde skulle rycka in! vet ej orsak men rutan vänder håll efter ett tag om man höll knappen intryckt för uppåt!

Så tillslut nu har ja rutan uppe o kopplade ur fönsterhissensknappar, vad skall jag göra nu?
Är de motorn som tillsluttagit sitt liv? kan förövrigt säga fönsterhissmotorn vart jävligt varm, man kunde inte hålla i den längre stunder efter ett tags upp o ner..

någon återställning?
köpa ny?

vet icke, hjälp tack!

mvh T

Senast redigerat av Hucky (18 oktober 2010)

dadooo
18 oktober 2010 · 841 Inlägg

på min audi kan de hända desamma de beror på att du tryckt ner rutan lite så motorn eller den skiten tryckts men testa att låsa bilen med centrallåset och håll i själva knappen där du låser i nårra sekunder till du ser att ruterna automatiskt åker upp !!

Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Hucky Fotograf
18 oktober 2010 · 66 Inlägg

Nope den går upp 1cm sen låter de som den inte orkar trycka upprutan liksom hmm

Tallriksmodellen
19 oktober 2010 · 159 Inlägg

Jag hade en bil för ett tag sen där det va förbannat trögt att få ner rutan, dock hade jag vevar, men jag blev trött på det och rev ner allt i dörren, och insåg att det "spåret" rutan går i, att listen där va lite ihop tryckt längre ner, så jag tog bort listen, o bakom där va det en massa rost, så jag slipade ner allt o fixade till det, blev som nytt!  Men om det kom bara sådär så vet jag faktiskt inte vad det kan vara.

Att den helt plötsligt vänder håll kan ju vara en säkerhets grej att man inte ska kunna klämma sig, det har farsan på sin Ford Galaxy.

Motorn va väll varm för att den fick jobba så hårt? men kolla så att det inte ligger någonting i den banan där rutan går ner i, det kan ju vara problemet.

MVH Tallriksmodellen.

Hucky Fotograf
19 oktober 2010 · 66 Inlägg

För fönsterrutan går någon centimeter och sen orkar den inte trycka upp den:s om du håller in upp knappen så hörs de där klick ljude när de slår ifrån att fortsätta och sen vänder den!  Skenorna är de ej fel på dom kolla ja o smörjde!

Tallriksmodellen
19 oktober 2010 · 159 Inlägg

Hmm, då vet jag inte riktigt vad det kan va, testa ge direkt ström på motorn, se ifall det är den det är fel på?

MVH Tallriksmodellen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang