Hur mycke kostar de o regga om ? om nu måste de

motor_power
21 oktober 2010 · 221 Inlägg

Hejsan jag undrar vad de kostar att regga om en bil som ska målas om till en annan färg? hur får man reda på de? är tacksam för svar:) mvh mattias

BMW 320i "Mpower" (1989)
lojnus
21 oktober 2010 · 10 Inlägg

du behöver väll inte regga om den.. tror inte det iallafall..

motor_power
21 oktober 2010 · 221 Inlägg

lojnus skrev:
du behöver väll inte regga om den.. tror inte det iallafall..

Okej ! jag har hört att man måste göra nåt iaf men vet inte vad? för i papperna står de att den e röd ju hur blir de då om jag målar om den till en annan färg vad säger snuten då tro?tongue

BMW 320i "Mpower" (1989)
JBPictures
21 oktober 2010 · 930 Inlägg

Jag behövde inte regga om när jag lackade iallafall:)

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
granadadr
21 oktober 2010 · 7 295 Inlägg

om bilen bara är omlackad så byter de färg i papperna gratis wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
TooS Hjultomte
21 oktober 2010 · 1 500 Inlägg

Det sker ändring vid nästa bes dock TROR ja att du måste ringa dom om du inte har bes period snart då. För det e la max 1 månad eller 2 du får köra i ny färg utan att bry dig. dock va ja också bara hört.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
motor_power
21 oktober 2010 · 221 Inlägg

granadadr skrev:
om bilen bara är omlackad så byter de färg i papperna gratis wink

Dom gör de? fan vad gött:D

BMW 320i "Mpower" (1989)
motor_power
21 oktober 2010 · 221 Inlägg

TooS skrev:
Det sker ändring vid nästa bes dock TROR ja att du måste ringa dom om du inte har bes period snart då. För det e la max 1 månad eller 2 du får köra i ny färg utan att bry dig. dock va ja också bara hört.

Okej de bra att ja vet så de inte häder att jag får böter o skit hehe:P

BMW 320i "Mpower" (1989)
Daxis
21 oktober 2010 · 32 Inlägg

står de i papperna att den är röd? har du tur så står det flerfärgad och då är det bara att ösa tongue annars brukar dom skriva om de när du kör in på besiktningen smile

Audi 200 TQ 20V "600hk Quattro" (1990)
Audi A6 / allroad "postabilen" (2004)
motor_power
22 oktober 2010 · 221 Inlägg

Daxis skrev:
står de i papperna att den är röd? har du tur så står det flerfärgad och då är det bara att ösa tongue annars brukar dom skriva om de när du kör in på besiktningen smile

tror att de står att den e rödneutral men de kostar väl inget ? o man får väl inte böter om snuten stannar en?

BMW 320i "Mpower" (1989)
PoulZen
22 oktober 2010 · 772 Inlägg

Skulle aldrig kunna tänka mig att du får böter för det. Det står inget om det på deras "bötes" lista iaf.
Besiktningen säger du bara till när du är där, så ändrar dom det.
Jag hade en Ford Scorpio som var vinröd från fabrik, ej ommålad, i papprena stod det blå. Den bilen har besiktigats cirka 20ggr innan jag fick bilen. Jag fick frågan en ggn på besiktningen om jag ville att dom skulle ändra färgen i papprena, men jag sa att det behövdes inte.
Blev stoppad ett par ggr med den bilen oxå, men aldrig sa dom något om att det var fel färg på den enligt papprena.

För övrigt står det att din bil är röd ja i papprena smile

Senast redigerat av PoulZen (22 oktober 2010)

motor_power
22 oktober 2010 · 221 Inlägg

PoulZen skrev:
Skulle aldrig kunna tänka mig att du får böter för det. Det står inget om det på deras "bötes" lista iaf.
Besiktningen säger du bara till när du är där, så ändrar dom det.
Jag hade en Ford Scorpio som var vinröd från fabrik, ej ommålad, i papprena stod det blå. Den bilen har besiktigats cirka 20ggr innan jag fick bilen. Jag fick frågan en ggn på besiktningen om jag ville att dom skulle ändra färgen i papprena, men jag sa att det behövdes inte.
Blev stoppad ett par ggr med den bilen oxå, men aldrig sa dom något om att det var fel färg på den enligt papprena.

okej vill bara va säker så man slipper onödiga böter o skit smile

BMW 320i "Mpower" (1989)
PoulZen
22 oktober 2010 · 772 Inlägg

motor_power skrev:

PoulZen skrev:
Skulle aldrig kunna tänka mig att du får böter för det. Det står inget om det på deras "bötes" lista iaf.
Besiktningen säger du bara till när du är där, så ändrar dom det.
Jag hade en Ford Scorpio som var vinröd från fabrik, ej ommålad, i papprena stod det blå. Den bilen har besiktigats cirka 20ggr innan jag fick bilen. Jag fick frågan en ggn på besiktningen om jag ville att dom skulle ändra färgen i papprena, men jag sa att det behövdes inte.
Blev stoppad ett par ggr med den bilen oxå, men aldrig sa dom något om att det var fel färg på den enligt papprena.

okej vill bara va säker så man slipper onödiga böter o skit smile

Maila eller ring till polisen så kan du bli helt säker. smile

motor_power
22 oktober 2010 · 221 Inlägg

PoulZen skrev:

motor_power skrev:

PoulZen skrev:
Skulle aldrig kunna tänka mig att du får böter för det. Det står inget om det på deras "bötes" lista iaf.
Besiktningen säger du bara till när du är där, så ändrar dom det.
Jag hade en Ford Scorpio som var vinröd från fabrik, ej ommålad, i papprena stod det blå. Den bilen har besiktigats cirka 20ggr innan jag fick bilen. Jag fick frågan en ggn på besiktningen om jag ville att dom skulle ändra färgen i papprena, men jag sa att det behövdes inte.
Blev stoppad ett par ggr med den bilen oxå, men aldrig sa dom något om att det var fel färg på den enligt papprena.

okej vill bara va säker så man slipper onödiga böter o skit smile

Maila eller ring till polisen så kan du bli helt säker. smile

Får nog ta o göra de smile så man blir säker haha

BMW 320i "Mpower" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang