6779
Sök

Stereo som funkar med multifunktionsratt

2 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Eftersom ni verkar ha koll tänkte jag bolla upp en fråga;

Någon ond människa har under natten snott den orginalmonterade stereon i min passat -04.

För att inte haka upp sig i loopen hur/vem/varför börjar jag fundera på ny stereo istället. en ny orginalstereo, modell "Delta", kostar 10 tuss. Så det är kanske bättre att köpa något där man får mer än 4x20w, men frågan är om det finns något sätt att få en efterhandsmonterad stereo att fungera med multifunktionsratten och informationen i färddatorn?

Någon som vet?

Administratör
2 997 Inlägg
29 september 2006
Alpine mfl har adaptrar som ska funka med originalratt dock blir det nog värre med färddatorn..

En kopp av den svarta såsen...

2 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Det är ju det som är kruxet. Om man kollar på exempelvis Alpines site så påstår dom inte att det ska funka till Passat(inte ens rattkontrollerna). Och återförsäljaren påstår att det är 50/50 chans att det funkar. Och naturligtvis har man ingen bytesrätt efter man öppnat kartongen.

Någon som har en setup som faktiskt funkar?

11 Inlägg
23 november 2006
Jell-O skrev:
Det är ju det som är kruxet. Om man kollar på exempelvis Alpines site så påstår dom inte att det ska funka till Passat(inte ens rattkontrollerna). Och återförsäljaren påstår att det är 50/50 chans att det funkar. Och naturligtvis har man ingen bytesrätt efter man öppnat kartongen.

Någon som har en setup som faktiskt funkar?

Jag har mig en fin JVC stereo som klarar av rattfunktionen iaf. Stereon kostade 3500kr på webhallen har jag för mig, och sedan får man köpa till en liten sladd snutt från brl eller dylikt för 7-800kr som anpassar för bilmodellen.

Sök