3975
Sök

Olja i röret efter LMM?

207 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Tänkte jag skulle prova CRC lmm rengörings spray idag, men har en liten fråga angående att där finns olja i röret efter lmm. Ska det vara så och annars vart kommer oljan ifrån?
Sitter bsr öppet luftfilter monterat. Även insidan av lmm känns lite oljig.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 oktober 2010
Oljan kommer inte från filtret ??

Öppna filter ska ju oljas in med jämna mellanrum och någon har väl varit lite för glad med oljan...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

207 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Oljan kommer inte från filtret ??

Öppna filter ska ju oljas in med jämna mellanrum och någon har väl varit lite för glad med oljan...

Att som ska oljas säger ju många inklusive företagen som tillverkar dom, men frågan är ju om det inte stjälper mer än de hjälper i många fall.
Väntar iaf på att lmmen ska torka innan jag monterar den igen smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 oktober 2010
Felet nästan alla gör med öppna filter som ska oljas in är att dom dränker in hela filtret i ett tjockt lager av olja och tänker att det blir jättebra. Denna oljan åker sen in i insuget och sätter sig på trådarna i LMMen och har man otur så bränner trådarna av och man står där med en död LMM, har man extrem otur så kan den visa fel värden istälet och göra att motorn får fel bränsleblandning varpå motorn kan knacka sönder eller sota igen..

När man oljar in ett sportfilter så ska man bara ta ytterst lite olja!

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

5 710 Inlägg
26 oktober 2010
IOM att oljan var svart så är det inte filterolja utan motorolja och då kan jag sätta en slant på att den kommer ifrån vevhusventilationen.
Detta får anses som helt normalt på en bil med lite mil på mätaren.

MVH Jonas
..............

Sök