Måste man ha stötfångare/kofångare på bilen?

Johan945
24 oktober 2010 · 65 Inlägg

som sakt, måste man ha stötfångare/kofångare på bilen?
om det har någon betydelse så är bilen äldre än 80 tal.

kanske dum fråga och fel forum men utsende.. så borde va rätt haha.

ser fram emot trevliga svar.

Johan.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 oktober 2010 · 14 077 Inlägg

Detta ska bli intressant att se hur det ska vara för många år sedan var det ju poppis att ta bort stötfångarna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Tubbex
24 oktober 2010 · 1 517 Inlägg

Varför ska du ta bort dem ?   wink  lackera?

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
FLindgren
24 oktober 2010 · 5 089 Inlägg

Då får ju inte ha några vassa kanter utstickandes eller så.

Men jag hade iaf en 240 utan kofångare fram(krockad). Blev stannad utav polisen och dom gjorde allt dom kunde för att sätta dit mig för det. men hittade inget big_smile

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Johan945
24 oktober 2010 · 65 Inlägg

Tubbex vill rensa 142an från dom..
kändes jobbigt mixtra dit några andra lite smidigare tongue
tycker dom blir ganska snygg då man får ta bort dom..

FLindgren, Prövade du besikta utan den sen?

Lunstroem
24 oktober 2010 · 18 Inlägg

Johan du kan med gott samvete ta bort fångarna fram på 140in, jag hade ingen kofångare på min 140 heller. Besiktningen säger inget heller smile

Chevrolet 55 210 "gasser look" (1955)
Mercedes w202 "c180" (1998)
Knugcab
24 oktober 2010 · 5 111 Inlägg

Egentligen får man det inte på 1969 års modell och senare då dessa ska uppfylla krocktestbestämmelser som det inte går att intyga att de klarar om man modifierar såna här detaljer...men bilprovningen har mer eller mindre slutat bry sig.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Lunstroem
24 oktober 2010 · 18 Inlägg

Helt korrekt, blev helt andra krav -69. Dock så vad gäller just 140in så har ju hälften bort fångaren fram, så som du säger så får man egentligen inte, men ingen tänker på det, eller orkar bry sej smile

Mercedes w202 "c180" (1998)
Chevrolet 55 210 "gasser look" (1955)
Knugcab
24 oktober 2010 · 5 111 Inlägg

Hittade faktiskt ett gammalt besiktningspapper i Saaben jag hade där det var tvåa just på avsaknad av främre fångaren...dock var det pappret från typ 1990 så... wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Johan945
25 oktober 2010 · 65 Inlägg

men om man sätter en typ 240 fångare bak å kör utan fram så kanske dom inte tänker på det (:
är ju som den främre som är så sat**s ful smile

Knugcab
25 oktober 2010 · 5 111 Inlägg

Som sagt, du ska ha väldigt mycket otur om de klankar ner på den och i så fall är det ju bara hänga dit en.

Ska man hårddra det så får man ju inte ändra mycket efter 1969, att sätta en sportratt i en 69as bubbla är ju till exempel egentligen no-no då den inte krockprovats med sådan...ja, tror du nån bryr sig om det nu är frågan? För det tror inte jag...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Johan945
25 oktober 2010 · 65 Inlägg

men jobbigt sätta dit kofångarn om jag nu ska bort med den så kommer jag ju lägga igen alla hålen..

Lunstroem
25 oktober 2010 · 18 Inlägg

jaa lägg du igen hålen så kan jag aldrig föreställa mej att dom ens noterar det, som sagt jag hade ingen fångare på min 142a å aldrig nån som ifrågasatte det

Chevrolet 55 210 "gasser look" (1955)
Mercedes w202 "c180" (1998)
Smajly
25 oktober 2010 · 3 059 Inlägg

Johan945 skrev:
men om man sätter en typ 240 fångare bak å kör utan fram så kanske dom inte tänker på det (:
är ju som den främre som är så sat**s ful smile

Det är ju fulare att köra utan.

Johan945
26 oktober 2010 · 65 Inlägg

smajly är du galen:P har du sett fram frångaren? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang