2553
Sök

Audi A6 -07, dator/display har lagt av

2 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
För någon månad sen tog batteriet slut. Bytte batteri och då startade den igen. Några veckor senare hände samma sak och jag bytte då tillbaka till det gamla (nu fulladdade) batteriet. Den funkade igen, men bara några veckor.

Bytte till ett annat batteri, men observerade inte att polerna satt på andra hållet. Satte + från bilen på - på batteriet och vice versa, kom gnistor och då såg jag att det var fel. Satte senare i batteriet rätt och då startade bilen men datorn/displayen funkade inte.

Bilen har varit inne på verkstad där generator byttes så allt ska funka bra nu, förutom då radion/displayen i mitten.

Vad ska jag börja felsökningen med? Tror ni att det bara är displayen som är kass eller kan det vara själva datorn? Hur byter man detta isf? Någon säkring kanske? Vet inte om de kollade säkringarna på verkstaden.

Möller mekaniker
141 Inlägg
27 oktober 2010
Du har troligtvis bränt sönder displayen/datorn när du satte batteriet åt fel håll och den datorn är inte gratis kan jag lova. Kontrollera så du inte har kört nå kablar i bilen mer om du har otur får du byta massa kablar som bränts med.
Senast redigerat av Goffen (27 oktober 2010)

Administratör
2 981 Inlägg
27 oktober 2010
Givetvis börjar man med att leta upp säkringarna till MMI:n och kollar så att dom är hela. Funkar ljudet till stereon osv i övrigt så tror jag mer på displayen...

En kopp av den svarta såsen...

2 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Japp, tänkte kolla säkringarna när jag får tid över.

Tack för tipsen!

Sök