Stulna fälgar från garage.. går de på hemförsäkringen?

jsupreame
1 november 2010 · 137 Inlägg

som sagt har mina fälgar blivit stulna ur garaget (som ligger en bit från mitt hem)  men täcker hemförsäkringen en sån sak?

Marlboroman
1 november 2010 · 8 229 Inlägg

Läs villkoren för din hemförsäkring eller ring och fråga? Lite svårt för allmänheten att veta vart du har ditt hem försäkrat och vilka villkor som gäller.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Hool
2 november 2010 · 1 067 Inlägg

Brukar täckas om det är i ett låst utrymme som du endast har nyckel till.. 

Har du haft dem i flerbilsgarage i ett hörn är du nog rökt.. .


Men läs dina försäkringsvillkor..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
JoXter
2 november 2010 · 492 Inlägg

Hool skrev:
Brukar täckas om det är i ett låst utrymme som du endast har nyckel till.. 

Har du haft dem i flerbilsgarage i ett hörn är du nog rökt.. .


Men läs dina försäkringsvillkor..

instämmer, dock ringde jag till mitt försäkringsbolag och frågade om detta (länsförsäkringar)
och helt rökt är man inte men man få antagligen inte ut hela beloppet

upp till halva beloppet kan man få ut tror jag hon sa om man inte har de inlåst.

Lamborghini Gallardo "LP-560" (2009)
jsupreame
2 november 2010 · 137 Inlägg

de täcks av bilens försäkring. men de är ju då ett mörker i själv att få ut nå pengar.. men det är inte omöjligt. då vet ni de=)

JoXter
2 november 2010 · 492 Inlägg

jsupreame skrev:
de täcks av bilens försäkring. men de är ju då ett mörker i själv att få ut nå pengar.. men det är inte omöjligt. då vet ni de=)

satt dom monterade på bilen i garaget?

Lamborghini Gallardo "LP-560" (2009)
jsupreame
2 november 2010 · 137 Inlägg

JoXter skrev:

jsupreame skrev:
de täcks av bilens försäkring. men de är ju då ett mörker i själv att få ut nå pengar.. men det är inte omöjligt. då vet ni de=)

satt dom monterade på bilen i garaget?

nej dom va löst i garaget.

Basmange
2 november 2010 · 35 Inlägg

som alla andra sakt kolla upp me bolaget, hmm?? tror ju inte bilen försökring går på d då dom är lössa? borde ju bli garage/hemförsäkringen, men som sakt kolla upp d. om d nu är nå fälgar värt o försöka få nå för..är ju inte allti d lätaste,

:cool:
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
jsupreame
2 november 2010 · 137 Inlägg

Basmange skrev:
som alla andra sakt kolla upp me bolaget, hmm?? tror ju inte bilen försökring går på d då dom är lössa? borde ju bli garage/hemförsäkringen, men som sakt kolla upp d. om d nu är nå fälgar värt o försöka få nå för..är ju inte allti d lätaste,

mange ja skrev ju att de går på bilförsäkringen=) har ju så klart kollat upp de...

Madhouse
2 november 2010 · 1 079 Inlägg

går på bilförsäkringen om de står i garaget bilen förvaras i och om du har en gällande bilförsäkring/garageförsäkring/avställningsförsäkring, däremot så kan det vara lite sisådär med värdet man får för fälgar. Har du däremot dina fälgar hemma hos någon annan/i en annan bil (som inte fälgarna tillhör) så får man ingen ersättning alls. Snackade nyss med mitt försäkringsbolag om detta, värdet du max fick för fälgar var typ 10 000kr.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Basmange
3 november 2010 · 35 Inlägg

aha trode du ej kolla upp d, men bra du får ut på nån försäkring ju..
får du va dom är värd då el nån summa dom hittar på??
brukas ju dras ner så jävulst på bil grejer, tänker mycke på sterio grejs, man har ju ALDRIG råd o köpa likvärdit enns beggat för d lilla dom ger en.. :S
hoppas elendet lösser sig lite iaf smile

:cool:
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang