Är audiobahn ett bra märke på steg?

Drönirettab
7 november 2010 · 21 761 Inlägg

extremtKnAz skrev:
hade jag kunnat byta ut de o skippad ett SPL Dynamics ICE-3500D och andvänt ett audiobahn till 2 st SPL Dynamics XTR-380D4 ? smile

Vi kan konstatera att det inte är ett bra alternativ. a435hcx är mest lämpligt till vanliga högtalare med tanke på att det är ett 4-kanalssteg. smile

extremtKnAz skrev:
varför jag undrar detta är för jag kunde få steget billigt, så det är inte som jag tycker att ett SPL Dynamics ICE-3500D är dåligt   smile

Det är egentligen inget att fundera på, ett monosteg är mest lämpligt till dina basar. smile

extremtKnAz skrev:
japp, spl är ett mono o audiobahn 4kanals de e jag medveten om men spl är ju bäst för mig om jag ska driva 2 st basar smile

Här verkar det ju ganska självklart att du vet hur det ligger till, det är nog därför BJonsson uttrycker sig på det sättet. Man kan ju undra varför du frågade eftersom du ändå visste att ICE-3500D var mest lämpligt till basarna. smile

Antingen köper du ICE-3500D till basarna och sedan kollar på ett annat steg till övriga högtalare, eller så köper du a435hcx till övriga högtalare och kollar på ett annat steg till basarna. "Enkelt". smile

extremtKnAz
7 november 2010 · 412 Inlägg

stRaend skrev:
när är det du ska köpa och installera allt i bilen?

de kommer bli inom dom närmaste månaderna.. jobbade nu på lovet så vänta på lite pengar där ifrån. men de kommer smile

Senast redigerat av extremtKnAz (7 november 2010)

We have no blood, Only hardstyle running through our veins
extremtKnAz
7 november 2010 · 412 Inlägg

Drönirettab skrev:

extremtKnAz skrev:
hade jag kunnat byta ut de o skippad ett SPL Dynamics ICE-3500D och andvänt ett audiobahn till 2 st SPL Dynamics XTR-380D4 ? smile

Vi kan konstatera att det inte är ett bra alternativ. a435hcx är mest lämpligt till vanliga högtalare med tanke på att det är ett 4-kanalssteg. smile

extremtKnAz skrev:
varför jag undrar detta är för jag kunde få steget billigt, så det är inte som jag tycker att ett SPL Dynamics ICE-3500D är dåligt   smile

Det är egentligen inget att fundera på, ett monosteg är mest lämpligt till dina basar. smile

extremtKnAz skrev:
japp, spl är ett mono o audiobahn 4kanals de e jag medveten om men spl är ju bäst för mig om jag ska driva 2 st basar smile

Här verkar det ju ganska självklart att du vet hur det ligger till, det är nog därför BJonsson uttrycker sig på det sättet. Man kan ju undra varför du frågade eftersom du ändå visste att ICE-3500D var mest lämpligt till basarna. smile

Antingen köper du ICE-3500D till basarna och sedan kollar på ett annat steg till övriga högtalare, eller så köper du a435hcx till övriga högtalare och kollar på ett annat steg till basarna. "Enkelt". smile

förstod de nu.. nä så här ligger de till. jag visste att spl va ett mono.. men om ni båda läser längre upp i tråden så står de att jag inte visste vilket steg de va men nu vet jag de.. o då la jag in va de hette o fick information om de av ''roppin'' så hade ingen aning om vad de va för steg om de va ett mono eller 4 kanals, eller effekt.. hittade ingen sida på intenet heller..

Senast redigerat av extremtKnAz (7 november 2010)

We have no blood, Only hardstyle running through our veins
stRaend
7 november 2010 ·
extremtKnAz
7 november 2010 · 412 Inlägg

stRaend skrev:
Svårt?

vet ju nu smile

We have no blood, Only hardstyle running through our veins
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang