4031
Sök

Behöver hjälp med Kenwood DDX5026

412 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Jag har köpt en Kenwood DDX5026 som kommer att göra mig flintskallig snart om jag inte får ordning på den.

För att spela en DVD film så måste bilen stå i P läge, då jag har en manuell växellåda känner inte stereon av att bilen är parkerad. Försöker jag spela en DVD får jag bara en blå skärm fast jag har ljud och allt.

Någon som vet hur jag ska göra för att få det att fungera?

135
├┼┼
24 R

6 558 Inlägg
28 oktober 2010
troligtvis har du en kabel som heter park/sw det e en extra jord som måste sitta jordad annars så blir skärmen blå fast ljud å det funkar  smile men  de fixxar väl din proffsiga polare väl tongue  han som har poler-trasan som sin bäste vän big_smile  lol  hmm   sätt kabeln på en bra jordpunkt så funkar den smile
Senast redigerat av racer-putte (28 oktober 2010)

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

412 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Haha, nej du det tar jag och grejar själv kabel brand klarar jag mig bra utan. big_smile

Tack för hjälpen!

135
├┼┼
24 R

6 558 Inlägg
28 oktober 2010
KennethL skrev:
Haha, nej du det tar jag och grejar själv kabel brand klarar jag mig bra utan. big_smile

Tack för hjälpen!

lol lol varsegooooo smile

412 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Sådär, då har man provat funktionen med ett avsnitt av According to Jim och det fungerade alldeles utmärkt. Tackar! big_smile

135
├┼┼
24 R

6 558 Inlägg
28 oktober 2010
KennethL skrev:
Sådär, då har man provat funktionen med ett avsnitt av According to Jim och det fungerade alldeles utmärkt. Tackar! big_smile

heheh kul kul smile  kan de bli annat än bra när ja e inblandad big_smile lol wink

412 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Jadu det vet jag inte riktigt än, dagen du kommer och knackar på dörren med ett par nya dörrsidor och en fin dunka dunka låda så kommer jag nog vara säker på det. big_smile

135
├┼┼
24 R

6 558 Inlägg
28 oktober 2010
KennethL skrev:
Jadu det vet jag inte riktigt än, dagen du kommer och knackar på dörren med ett par nya dörrsidor och en fin dunka dunka låda så kommer jag nog vara säker på det. big_smile

ja jag e jue svår att spåra..  å tro fasen ja kan spika till nått halv- snyggt i en 850i  tongue

412 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Ja fan, så spikar vi fast den genom bakskärmarna också så att den sitter ordentligt! wink

135
├┼┼
24 R

412 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
Tycker att det är lika bra att skriva det här utifall att det är någon som är inne på att köpa en likadan stereo i framtiden och söker på detta så att de inte får reda på det den hårda vägen. tongue

Det här är onekligen är jävligt skön, mångsidig och underbar liten apparat som spelar upp musik, film även djävulen och hans moster.  Dessvärre måste man oavsett vad försäljaren säger köpa till Navigations och Bluetooth enheterna även om de påstår att NAV och Bluetooth är inbyggt. Är du som mig och vill ha allt-i-ett så är det bättre att du köper DNX-5260BT. Det är en exakt likadan maskin, fast med NAV och Bluetooth inbyggt.

Jag har suttit och kollat efter NAV-enheten och fått fram lite olika priser, och när jag pratade med Ljudbutiken så frågade han mig om jag satt ner innan han sa priset. big_smile NAV-enheten går på (enligt vad jag fått fram i från svenska återförsäljare) mellan 5500-8000kr vilket känns lite väl häftigt. Så i slutändan så blir det billigare att köpa den dyrare modellen. Nu hade jag tur att Ljudbutiken i Bollnäs hade en 5260BT som de kunde ta i inbyte då min är såpass ny.

Att spela upp musik/film från USB fungerar dock väldigt bra. smile
Alltså vill jag bara se till så att någon annan slipper samma huvudvärk genom att säga att det här är en jävligt härlig maskin, men vill man ha allt-i-ett så är det bättre att köpa DNX 5260BT istället.

135
├┼┼
24 R

Sök