8278
Sök

Fungerar de utan 12v från Tändningen?!

329 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
Håller på att dra lite nytt i vinterbilen, finns kablar dragna etc, problematiken är följande:
Jag vill inte lägga en massa pengar på att dra nytt eller dra bättre/snyggare!

Fär finns nu draget för sony, direkt ihop skarvat etc för en sony spelare, allting fungerar utan 12v Från tändningen, 12v konsant fungerar osv, KOMMER de att fungera utan den på en ny SONY stereo?

Mvh Ludde

1 893 Inlägg
25 november 2006
Jag är inte säker om jag uppfattade frågan rätt. Men vist kan du kopla in stereon utan 12v från tändningen. Kopla 12V på både den gula röda och orange kabeln. Då har du ström på hela tiden, tar du ut nyckeln, kan du ändå lysna på stereon. Du har full ljusstyrka på displayen och minnet får ständig ström.
Kablarna är +12V hela tiden, +12V Tändning och 0-(+)12V för belysningen i stereons panel.

329 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
Okej,  jo de är en röd och en gul kabel in, men så om jag pluggar in steron utan att dra ngn fungerande 12v från tädnings kabel alls, kommer de fungera då? Är ju två kablar in, men den ena kabeln som råkar vara 12v nyckel fungerar inte. Skall ha bilen en kort tid, därav vill jag baar ha en tillfällig lösning! mvh Ludde

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
25 november 2006
Ja det gör det men du kommer at få stånga av den med powerknappen istället för att bara virda av tändningen men jag fördrar att kunna ha den på men ha "S" ström så den slockanr när man drar ur nyckeln men går att starta igen...

329 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
bumpe skrev:
Ja det gör det men du kommer at få stånga av den med powerknappen istället för att bara virda av tändningen men jag fördrar att kunna ha den på men ha "S" ström så den slockanr när man drar ur nyckeln men går att starta igen...

Jo precis, men jag fick de förklarat för mig att vissa steros inte ens startar med bilen igång etc, om den inet har både 12v konstant, samt 12v från tändnigen,  men då blir de till att köpa den billigaste sonyn  jag hittar i morgon, kanske ngn här som kränger en sony i sthlm i morrn ?! smile

mvh Ludde

Sök