5226
Sök

Någon här med Golf VI och park assist?

19 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Tja, går i nybilstankar på en Golf VI.
Min fråga e om någon här har park assist på sin bil, och vad tycker man om systemet när man ägt bilen ett tag?

E det en cool grej i början o sen fixar man fickparkeringen snabbare o enklare utan sytemet? Eller är den klockren i alla lägen?
Är det parkeringssensor som funktion även om man inte aktiverar själva parkeringshjälpen?

Jag e lite kluven på om jag skall ha park assist eller bara parkeringssensorer fram o bak som man ändå kommer se visuellt på RCD 510an som jag kommer välja.

Vad säger ni?

34 Inlägg
17 november 2010
har en golf gt -10 med parkassist och jag gillar funktionen skarpt.

har säkert provat den 10-20 gånger och den är riktigt smidig i stan då den parkerar närmare trottoaren än vad jag själv hade gjort. Dessutom så lyckas den alltid ta sig in i de minsta luckorna.

fungerar klart över förväntan då den både är snabbare och parkerar smidigare än vad man själv hade gjort, och då är jag inte på något sätt dålig på att parkera.

backsensorerna går på automatiskt när du lagt i backen och stängs av automatisk när hastigheten framåt överskrider 15km/h. backsensorerna kan man också trycka på manuellt via en knapp framför växelspaken.

Sök