Varning för bilskojare!

nozzen den enda som e som jag
16 november 2010 · 274 Inlägg

Skulle sälja min terrängbil 11 på blocket. Det kom ett sms på engelska att ja skulle maila han lite bilinfo. Han va ute på bermuda och va motor mekaniker på en båt så köpet skulle ske via paypal.com en säker betalnings sida. Han ville att ja skulle skicka över mina paypal adress som e min mailadress så de va inget konstigt i sig. Min konto på paypal bestod av namn, gatuadress, telenr och mail. Så inga kontonr eller persnr e inblandat.

Ja skickade över detta och då skrev ja att han får betala skatt å all annan skit, så nästa dag kom ett mail att det satt 62000kr på mitt paypal konto. 
ja loggade in på paypal kontot och där stod det 0kr i saldo. Han ville nu att ja skulle skicka över 10000kr via western union till sin polare som skulle hämta bilen.
Ringde upp paypal och dom sa att finns de inga pengar på kontot är det spam. Så han försökte la att få något pucko att ta av sina egna pengar och skicka till sin polare.

Så nu vet ni alla de att de finns sånna här nissar som ni ska akta er för. Puss

Din dröm är min verklighet
gamlingen
16 november 2010 · 5 198 Inlägg

Kommer nya sådana trådar varje vecka...

Sarge
16 november 2010 · 2 337 Inlägg

Går folk fortfarande på det där?

Janneutanb
16 november 2010 · 7 272 Inlägg

Sarge skrev:
Går folk fortfarande på det där?

Givetvis, annars hade dom inte funnits kvar.

killercow
16 november 2010 ·

lite som när folk blir uppringda av folk från "banken" eller får mail från "banken" som snabbt behöver alla dina konto uppgifter och koder.

tydligen går folk fortfarande på sånt oxå

joakim89
16 november 2010 · 1 265 Inlägg

nu börjar de där vara  ut tjatat. snart kommer dom med en ny metod som dom blåser folk med

gamlingen
16 november 2010 · 5 198 Inlägg

joakim89 skrev:
nu börjar de där vara  ut tjatat. snart kommer dom med en ny metod som dom blåser folk med

De kommer väl hem och ber om nyckel till huset för att de måste byta låset.

joakim89
16 november 2010 · 1 265 Inlägg

gamlingen skrev:

joakim89 skrev:
nu börjar de där vara  ut tjatat. snart kommer dom med en ny metod som dom blåser folk med

De kommer väl hem och ber om nyckel till huset för att de måste byta låset.

nåt sånt är de nog.



Ge inte ifrån er bilen innan allt är betalt.
köp ingen bil utan att få skriva på ägarbytet. posta den tillsammans sedan

RinorGDI
16 november 2010 · 338 Inlägg

en bil affär går alltid o genomföra så länge båda personen står bredvid varandra o kolla igenom affären tillsammans .....att skicka pengar i förskått o tro att allt ska fixa sig utan att man någonsin ha träffats är en på miljonen.....

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
Turbocab
16 november 2010 · 83 Inlägg

Klassiskt... Det är alltid nån utomlands, och någon annan skall hämta bilen etc.... Same shit, same scam. Sorgligt. Att någon ens funderar på detta från början? Deleta mailen direkt bara, så enkelt är det.

DalleRacing
16 november 2010 · 1 738 Inlägg

De fejkar paypal sidan/kontraktet! Kompisen fick likadant mail från en engelskman, pengar sätts in på paypal o kompisen hämtade trail:en. Inga pengar på paypal fanns för mailet var fejkat o någon affär vart det inte smile

För minsta besvär även en ärlig person, sälj inga bilar till utlandet!

Senast redigerat av 940RDALLE (16 november 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
loow Jävel
16 november 2010 · 2 018 Inlägg

Fick också ett sånt sms på min bil, o de va en gammal 240, så ja fattade direkt att de va oseriöst wink

You got to risk it, to get the biscuit :)
nozzen den enda som e som jag
17 november 2010 · 274 Inlägg

Ja fick även 5st mail från soldater från afghanistan om att dom vill att ja ska hjälpa dom att smuggla in 2miljoner euro och då får ja 30% av de pengarna......

Din dröm är min verklighet
killercow
17 november 2010 ·

skulle köpa en slit och släng bil för några år sen.

hittade en på blocket för 3000. bes + skattad (rostig mm

kontaktade säljaren. bor i samma stad. endast e-post kontakt.
ville ha reg.nr för att kolla upp den. fick ja inte för bilen stod visst en bit ifrån honom å han hade inte nr i huvudet. redan nu började man ju ana ugglor i mossen.

men well... kom överenns om att vi skulle ses en tim senare på parkeringen där den stod. åker dit. finns inget lås på förarsidan. och på golvet låg en uppbryten rattkrycka. nycklar bryr jag mej inte ens om att fråga om i nuläget. skickar ett snabbt sms på reg.nr. inte stulen... men detta var ju inte direkt en bil nån skulle sakna.

killen verkar stressad. å när ja ber om att få kika på reg.pappren å hans id så har dom inte för nu står helt plötsligt inte bilen på honom utan på hans kompis som är utomlands just nu. men kompisen ville han skulle sälja bilen. men ger jag honom pengarna så får jag bilen direkt så skickar han regpappren till mej med kompisens namnteckning på när han kom hem...



frågad om han trodde ja var dum i huvudet å tog mobilen å ringde polisen. då stack han. vet inte hur de gick sen

DalleRacing
17 november 2010 · 1 738 Inlägg

killercow skrev:
skulle köpa en slit och släng bil för några år sen.

hittade en på blocket för 3000. bes + skattad (rostig mm

kontaktade säljaren. bor i samma stad. endast e-post kontakt.
ville ha reg.nr för att kolla upp den. fick ja inte för bilen stod visst en bit ifrån honom å han hade inte nr i huvudet. redan nu började man ju ana ugglor i mossen.

men well... kom överenns om att vi skulle ses en tim senare på parkeringen där den stod. åker dit. finns inget lås på förarsidan. och på golvet låg en uppbryten rattkrycka. nycklar bryr jag mej inte ens om att fråga om i nuläget. skickar ett snabbt sms på reg.nr. inte stulen... men detta var ju inte direkt en bil nån skulle sakna.

killen verkar stressad. å när ja ber om att få kika på reg.pappren å hans id så har dom inte för nu står helt plötsligt inte bilen på honom utan på hans kompis som är utomlands just nu. men kompisen ville han skulle sälja bilen. men ger jag honom pengarna så får jag bilen direkt så skickar han regpappren till mej med kompisens namnteckning på när han kom hem...



frågad om han trodde ja var dum i huvudet å tog mobilen å ringde polisen. då stack han. vet inte hur de gick sen

Hahahahaha ja fy fan vilka puckon det finns!!!!! De får nog börja med något nytt nu istället för " min kompis är här o där så jag fixar affären"

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang