2554
Sök

Ang fjärrlås till s70!

Stabil som fan
304 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
Det är så här att när jag köpte min bil så fick jag 2 nycklar men bara en fjärrlåsdosa, Och idag kom jag över en riktigt billigt, Men den har inte samma art. nummer.

Min gamla: 9162945
min nya: 9184784

Om man söker på nummrena får man fram att min gamla är en nordisk dosa och min nya är till en bil från (NL,BE,FR,ES och PL)

Alltså är den nya en utlänsk dosa, Den ser likadan ut, Det enda som skilljer är att den inte har knappen som man öppnar bagageluckan med(knappen finns på dosan men inte på chippet)

Min fråga är till er: Kan man använda båda till min bil(Om man bortser från bagageluckeöppnar funktionen)  eller är det bara å slänga den nya?

Mvh

1 043 Inlägg
22 november 2010
Tyvärr bara att slänga, dom har inte samma frekvens.

Stabil som fan
304 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
Jo dom har 433,92 MHz båda två enligt volvos tillbehörs katalog. Dom enda som inte har samma frekvens är dom med landskoden "P".

1 043 Inlägg
23 november 2010
Då borde det gå, prova att programera in den.
Tror att bara Volvo kan göra det.

Stabil som fan
304 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
jo, jag var där och kollade idag, Jag vet inte vilken årsmodell bilen hade som dosan komifrån (Tydligen så har 99- någon mjukvara och dom äldre har det inte), Så det är bara 50/50 att det kommer funka:S Surt att pröjsa 500 pix för det om det inte går tongue Menmen, det kan ju likaväl funka! big_smile

Sök