3534
Sök

B5254t2 i en volvo 940 VVT fråga

169 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
tjena ska stoppa i en b5254t2 v70 -04 motor i min volvo 940. detta jag frågar är. jag har ju dubbla VVT borde på insugskammen och avgaskammen.. frågan är hur jag spärrar detta??

sen en fråga till.
hålet till Lagret till växellådan på vevaxlen värkar inte finnas där hur har ni löst detta??

MVH en mycket sökande person

Full Gas Spar Tid:P

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 november 2010
MazLer skrev:
jag har ju dubbla VVT borde på insugskammen och avgaskammen.. frågan är hur jag spärrar detta??

öppna drevet och svetsa fast mekanismen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

169 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
nått jag ska tänka på innan jag låssar insex skruven?? ramlar de ut massa grejer eller hur är de? smile

Tack för ett mycket bra svar big_smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 november 2010
MazLer skrev:
nått jag ska tänka på innan jag låssar insex skruven?? ramlar de ut massa grejer eller hur är de? smile

Tack för ett mycket bra svar big_smile

finns inga insex där vilket gör operationen en smula mer jobbig. Dock ingen "jesus-spring" (som Amerikanarna säger) när öppnar drevet.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

169 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
okey smile ska låssa dessa "Kåper" när jag kommer hem och kika på detta big_smile tackar big_smile

du vet inte hur man ska göra vid bakre vevaxlen till stöd lagret??

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 november 2010
MazLer skrev:
du vet inte hur man ska göra vid bakre vevaxlen till stöd lagret??

Du började kanonbra med hela motorkoden etc, men "växellådan" säger ingenting tyvärr. Du får precisera bättre så finns det säkert någon som kan hjälpa (jag har ingen koll på rakställning direkt)

169 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
Ska allså sätta i en b5254t2 i en 940 problemet med lådan jag menar är att..

Jag har svetsat om en Getrag låda. problemet är då att på dom nyare volvo vitblockarna värkar de inte sitta något stödlager i vevaxlen som ingående axlen ifrån lådan ska in i?

måste ju finnas nån som har koll på detta tycker jag?

Sök