3680
Sök

Fan vad jag hatar att sälja bilen/bilar till oseriösa köpare.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
28 november 2006
Trådstartare
Jag håller på att sälja min bil på blocket, av 3st som har kontaktat mej. Så anser jag 1 av dom som seriösa.

Första: ville byta min 04 mot en WV 97.
-Stod ingenting om bytes i annonsen.Åkte i papperkorgen direkt.

Andra: tror att man ska åka land och rike runt, för att visa upp den och som dessutom tror att mail kontakt är enda kontakt sättet.
-om man är intresserad,så ringer man.Åkte i papperskorgen efter 2'a mailet.

Tredje: ringde och frågade massvis med saker och sen frågade om vi kunde bestämma någon tid för att han ville titta på bilen.

Om ingen seriös ringer,så får fan bilfirman den för 15ooo:- billigare än vad jag har satt ut den för. Och jag har inte satt ut ett överpris på den,Den är billigaste modellen på blocket.

( jag kan fan ta den penga smällen, bara för att slippa alla oseriösa som tar upp tiden och frustrationen. )

Diesel is the blood of satan.

194 Inlägg
28 november 2006
Ja, den tredje personen verkade ju mest seriös, helt klart. Och jag har samma problem med en av mina bilar som ligger ute på annons. De flesta frågar om jag inte vill byta till deras saab, eller gammal folka, eller nåt annat. Om det står SÄLJES så är det ju SÄLJES och inte bytes eller något annat liknande. Jag blir lika irriterad jag på sådant...

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

1 723 Inlägg
28 november 2006
Första gången jag la ut en bil blocket fick jag inte ett enda svar på flera veckor. Andra bilen så ringde de som idioter med alla möjliga sorters bud. Nu senast har jag fått erbjudande om att byta den mot en gammal skitdator.

Själv mailade jag på en bil som jag var intresserad av, men när säljaren inte ens kunde sitt egna regnr så la jag ner. Det finns oseriösa säljare också.

1 417 Inlägg
28 november 2006
vad är det för bil?

130 Inlägg
28 november 2006
Efter mycket tvekande så beslutade jag mig för att sälja en Custom Corvette Cab, annonsen utan pris hann knappt publiceras i klubb-bladet förrän en seriös kille köpte den helt osedd per telefon och han bjöd det dubbla mot vad jag hade tänkt mig.

Killen åker ner hämtar bilen...kontant betalning.

En vecka senare får jag höra att han kört och spexat med den och lyckats lägga bilen upp & ner i 90 blås.

Ärligt talat så skiter jag i killen, men bilen *suck*... måååånga timmar investerade i den... skulle inte sålt den.

Finns många typer av oseriösa köpare, finns dom som handlar och inte ser nåt värde i det....sen finns det dom som ser värde men inte handlar.

Sök