Saab 9-5 Fiiix och Triiiix Bilen krockad och blir troligvis skrot :(

J_Erixzzon
23 november 2010 · 1 270 Inlägg

zemet skrev:
fan va trist:( Men det kan vara värt att välja hur du spenderar pengarna. Vissa saker kanske måste göras på Saab men andra saker kan vara betydligt billigare att låta speedparts göra eller att göra svart. Om du hittar rätt gubbe med rätt kontakter så kan du säkert få tag på nya airbags billigare än 30000.

Får du några pengar för din personskada? Och hur fort gick det för att det ska bli såhär stora skador?

Känns som ovär och ens ge sig på och laga den själv om det är såna summor, för vad jag räknar med att få ut för bilen är mellan 20-30000 tror det blir svårt och få så mycket mer. Så blir nog enklas och lättast och köpa en ny bil då.

Pengar för personskada vet jag inte än, fb ska skicka hem papper nu i veckan jag ska få fylla i. Jag han bromsa ner till 30 tror jag. Den andra bilen hade inget som tydde på att den bromsa och polisen uppskatta ben andra bilens fart runt 50-60km/h.

Så är glad att jag åkte med ABS, det gör verkligen STOOOOR skillnad när man behöver bromsa i halkan som är på våra vägar  nu!

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 november 2010 · 6 170 Inlägg

Speedparts har iaf förarairbags till 9-5 98-00 för 2800/3800kr (beg/ny) här: http://speedparts.se/shop/sale.shtml

Så några tretti lök skulle det nog inte bli bara för luftpåsarna....


Och vad ingår i frontdelar ??

Stötfångare, krockbalk etc kan man ju hitta på skroten för bara några tusenlappar, det dyra är ju jobbet att rikta, kapa bort den skadade balken och efter det svetsa fast den "nya".


Så om du bara anstränger dig lite och letar upp dom billigaste alternativen åt försäkringsbolaget så kan du nog alldeles säkert få tillbaka din bil igen, låter du dom "hitta priser" själva så frågar dom ju bara saab vad allting skulle kosta nytt och då blir det ju svindyrt = skroten nästa.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
J_Erixzzon
23 november 2010 · 1 270 Inlägg

vad jag såg fram så var det, Kylare, IC, oljekylare, luftbuken och snorkeln, lysen, krockbalk, stötfångare, rör åå allt som går till kylaren åå IC:n sen AC, massa plast låg det överallt, det mesta av kylare satt inne på turbon.

men med airbagen har dom nog räknat med en ny instrumentpanel, vet inte men hela den behövs ju iaf bytas för den är ju sönder på passaskerarsidan.

Men jag får se, han ska kolla upp allt när han hissat upp bilen. Då han ska kolla ramen och det vid hjulet. Det är nog det som har störst betydelse.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
henkaae
23 november 2010 · 230 Inlägg

Är övertygad om att dom kommer skrota bilen, tyvärr. Jag krockade en polares saab 9-5 årsm 98 i sommras med ett rådjur. fronten sprack lite, en blinkers och grillen gick sönder, airbagen löste även ut på förarsidan. Den gick direkt till skroten, dom sa att bilen var sne, dock var det ingen skillnad på att köra bilen innan/efter krocken var precis som vanligt. Så tror nog din går samma öde tillmötes tyvärr!

J_Erixzzon
23 november 2010 · 1 270 Inlägg

henkaae skrev:
Är övertygad om att dom kommer skrota bilen, tyvärr. Jag krockade en polares saab 9-5 årsm 98 i sommras med ett rådjur. fronten sprack lite, en blinkers och grillen gick sönder, airbagen löste även ut på förarsidan. Den gick direkt till skroten, dom sa att bilen var sne, dock var det ingen skillnad på att köra bilen innan/efter krocken var precis som vanligt. Så tror nog din går samma öde tillmötes tyvärr!

Okej, tråkigt med den bilen oxå sad Men jag är redan beredd på att den ska få gå till skroten för nu har bandmännen, polisen och dom på saab att jag ska leta efter en ny bil. Men det är tråkigt då man hade fastna för 9-5:an. Men som han på saab sa det finns ju alltid nya. Men även han förstog att det kunde vara jobbigt när man har fastna för sin egna bil. För vissa är ju en bil mer än en bil smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
28 november 2010 · 1 270 Inlägg

I fredags fick jag veta att Saaben skulle gå till skroten så idag köpte jag mig en ny bil så man kan ta sig till jobbet iaf!

Det vart en volvo v40 T4 så tror jag ska bli nöjd ändå fast det är en volvo wink


//Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang