5331
Sök

Vem får pengarna i samband med avställning av fordon vid försäljning?

Large Cap
1 816 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Sålde iväg en bil för drygt 15 dagar sedan och i samband med försäljningen så ställdes den även av pga export. Fordonsskatten hade betalats in ca en månad innan den såldes och de va på runt 2500:-. Får jag tillbaka pengarna eller får den nya ägaren pengarna?

Mvh

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 november 2010
nya ägaren får pengarna

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 november 2010
ja dom får du tillbaka eftersom du ställde av bilen innan försäljningen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 november 2010
Funkiee skrev:
nya ägaren får pengarna

om  det har hunnits bytts ägare ja

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 november 2010
ironhead skrev:
Funkiee skrev:
nya ägaren får pengarna

om  det har hunnits bytts ägare ja

Ja precis!

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 november 2010
men om bilen går i väg på export så gäller ju inte samma regler som om den hade vart kvar i sverige

5 198 Inlägg
29 november 2010
Ring transportstyrelsen

* Voff voff *
11 267 Inlägg
29 november 2010
Westergren skrev:
Sålde iväg en bil för drygt 15 dagar sedan och i samband med försäljningen så ställdes den även av pga export. Fordonsskatten hade betalats in ca en månad innan den såldes och de va på runt 2500:-. Får jag tillbaka pengarna eller får den nya ägaren pengarna?

Mvh

Om du ställde av den innan ägarbytet så får du pengarna, om avställningen däremot gjordes genom att kryssa i avställning på ägarbytespappret så får nya ägaren pengarna!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
29 november 2010
Brådhis skrev:
Westergren skrev:

Mvh

Om du ställde av den innan ägarbytet så får du pengarna, om avställningen däremot gjordes genom att kryssa i avställning på ägarbytespappret så får nya ägaren pengarna!

//Brådhis

Helt beroende på vilket datum som skrivs. Avställningen gäller från den dagen regbeviset anländer till transportstyrelsen och ägarbytet gäller från datumet som skrivs på regbeviset.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

* Voff voff *
11 267 Inlägg
29 november 2010
hotrodder skrev:
Brådhis skrev:
Westergren skrev:

Mvh

//Brådhis

Helt beroende på vilket datum som skrivs. Avställningen gäller från den dagen regbeviset anländer till transportstyrelsen och ägarbytet gäller från datumet som skrivs på regbeviset.

Ja? smile Skrev jag något annat?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Large Cap
1 816 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:
Westergren skrev:

Mvh

//Brådhis

Stämmer, kryssade i avställning på ägarbytespappret (lite osmart kanske men men) och då får nya ägaren pengarna. Det va de jag ville veta, tack för svaret smile

Sök