Byta tyget i golvet på bilen snabba svar tack

tommy1993
2 december 2010 · 210 Inlägg

nu är det så att jag ska byta mattan i golvet , den är grå nu men ska byta till svart, tänkte med kanter osv några intressanta svar?

tommy1993
2 december 2010 · 210 Inlägg

?

jimmzzan
2 december 2010 · 1 168 Inlägg

finns det svarta originalmattor är det ju bara riva ur inredning o byta.

tommy1993
2 december 2010 · 210 Inlägg

kostar 5590 kr för bara den fram så :p 10k för båda !å allt är urrivet men vet inte hur jag ska göra med tyget:p

tommy1993
3 december 2010 · 210 Inlägg

inge förslag ?

tommy1993
3 december 2010 · 210 Inlägg

komigen nu , nån måste ha bytt dom

Anuslainen
3 december 2010 · 59 Inlägg

tommyklov skrev:
nu är det så att jag ska byta mattan i golvet , den är grå nu men ska byta till svart, tänkte med kanter osv några intressanta svar?

Förstår inte riktigt vad du vill veta...
Välj ett tyg du vill använda, något tjockt som klarar lite slitage. Någon som säljer tyg borde väl kunna fixa det...
Sen använder du original mattan som mall och klipper till den nya?

tommy1993
3 december 2010 · 210 Inlägg

jag har tagit lös hela mattorna . ska bara limma på ett nytt ovanför det andra , måste ju funka i kanter osv osv

alexbenhard Hemlig Agent
3 december 2010 · 1 115 Inlägg

Det måste väl finnas någon begagnad golvmatta att få tag på oavsett vad det nu gäller för bil.

tommy1993
3 december 2010 · 210 Inlägg

men vill ha nytt å lägga nytt i golvet , men vet inte hur jag ska göra med kanterna när man väl kommer dit , vill ju liksom inte ha väck osv

alexbenhard Hemlig Agent
3 december 2010 · 1 115 Inlägg

tommyklov skrev:
men vill ha nytt å lägga nytt i golvet , men vet inte hur jag ska göra med kanterna när man väl kommer dit , vill ju liksom inte ha väck osv

Borde väl nästan gå att färga mattan så den blir svart annars?

Om du har tänkt att limma på något tyg på originalmattan så vetifan om det blir så bra.

tommy1993
3 december 2010 · 210 Inlägg

mjoo , men nu undrar jag bara hur jag gör i väcken osv osv . skulle vara skönt å få allt isatt i bilen igen så det ser ut som en bil :p

jimmzzan
3 december 2010 · 1 168 Inlägg

köp en begagnad svart matta bara? ser inte vad problemet är. att jobba o lägga ut en ny matta och göra saker jag inte vet hur man gör i flera timmar och va osäker på om kanterna håller. eller lägga ut 1 tusenlapp och få en svarta matta? ibland ska man inte snåla om du vill att saker ska hända

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
4 december 2010 · 3 068 Inlägg

beror helt på vad det är för bil.. hur golvet ser ut osv. Är det mkt veck, ojämnheter och kanter så blir det inte bra med en matta som inte är formpressad. Har sett nån som tog nån slags golvmatta till en bubbla och det blev bra. Annars får man klippa och skarva o ha sig.. vilket jag personligen inte tycker skulle kännas bra..

angående kanterna så brukar de väl sitta klämda under tröskellisterna. ibland sitter de med små spikar på äldre bilar. Limma tror jag inte är någon bra idé.

tommy1993
4 december 2010 · 210 Inlägg

ja samma matta som sitter i golvet fast svart , bara jag får på det , ingen som har nån bra ide om vad för matta man ska köpa å hur man gör i skarvarna?

Hopstadius
4 december 2010 · 93 Inlägg

Vad snackar du om?

Finns nån golvmatta i bilen nu?

Om svaret är ja. ta bort stolar och alla paneler som går ner mot golvet.

riv ut skiten.

köp en matta från en likadan bil sätt i den på samma sätt som du tog ur den gamla fast omvänt.

om det inte finns nån matta i bilen så är det la bara o slänga i en ny.

vadå skarvar? har du klippt isär den lr?

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
4 december 2010 · 3 068 Inlägg

Han menar att han inte vill ha den befintliga mattan, en sprillans ny är snordyr och han hittar ingen begagnad från en annan bil. Tar man en golvmatta så är den inte formpressad, därmed kommer det att bli veck och i vissa fall måste man skära mattan för att den ska gå ner i hörnen.

Jag tror dock att det är få bilar som är så ovanliga att det inte skulle finnas en begagnad svart matta nånstans.. är den missfärgad så finns det mattfärg på sprayburk.

Borde finnas mattor i nån färgaffär som säljer heltäckningsmattor, dörrmatta på lösmeter, balkongmatta på lösmeter.. finns fler alternativ.

tommy1993
4 december 2010 · 210 Inlägg

tack mrpete exakt så jag menar , jo men har du nån aning om vart man kan köpa sådanna mattor ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang