2111
Sök

Helljus på mercedes A-140 -99

2 december 2010
Trådstartare
Helljuset på min merca har lagt av...mad
Kan iofs använda ljustutan, så kan det vara nån form av relä som gått??

Vad har ni för ideer?

Om det nu kan vara relät, är det nån som har en aning vart det sitter på A-klassen?

1 302 Inlägg
6 december 2010
MackanGustavsson skrev:

Vad har ni för ideer?

Om det nu kan vara relät, är det nån som har en aning vart det sitter på A-klassen?

En välldigt bra sak att göra om du inte har gjort det redan är att mäta upp strömmen till helljuset.
Annars så får du felsöka genom att kolla så att helljusets kablar inte är brända av någon anledning,
kolla om säkringen är hel och sist men inte minst om allt är som det ska så är det relät som har gett sig.

6 december 2010
Trådstartare
fegge_89 skrev:
MackanGustavsson skrev:

Vad har ni för ideer?

En välldigt bra sak att göra om du inte har gjort det redan är att mäta upp strömmen till helljuset.
Annars så får du felsöka genom att kolla så att helljusets kablar inte är brända av någon anledning,
kolla om säkringen är hel och sist men inte minst om allt är som det ska så är det relät som har gett sig.

Just fan!
Att kolla säkringen har inte ens slagit mig...
Men innan helljust dog helt så funkade helljuset ibland, då kännd det inte som att det kan vara det heller....

1 302 Inlägg
6 december 2010
MackanGustavsson skrev:
fegge_89 skrev:
MackanGustavsson skrev:

Vad har ni för ideer?

Just fan!
Att kolla säkringen har inte ens slagit mig...
Men innan helljust dog helt så funkade helljuset ibland, då kännd det inte som att det kan vara det heller....

Om helljuset fungerade ibladn innan så låter det som att du har ett kabelbrott eller glappkontakt till helljuset.

Sök