2091
Sök

Lågnivåkabel! elle va de heter...

1 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Jag har ett problem, jag har kopplat in ett nybörjarsystem i min bil, med bas och slutsteg av märket GAS. jag har nu lite problem att få i gång elendet, jag har nog lurat ut allt utan vart jag ska sätta den förbannade lågnivåkabeln (vet inte äns om den heter så=)? Till min förvåning så finns det inget hål i bilsterion som det står LÅGNIVÅKABEL på (hehe). Så vad ska jag göra, vart ska den satans sladden in? bilsterion är en JVC KD-G722
Hjälp mig!!

SSS -12
3 217 Inlägg
30 november 2006
Öhm... Lågnivåkablarna ska in i två hål, input vågar jag nästan garantera att det ska stå... Inte Pass-Thru, om du inte har två slutsteg som ska sammankopplas!

Sen ska där finnas en sladd som hänger ut ur stereon med två utgångar! Där kopplar du andra änden... Annars sitter dessa utgångar på stereons baksida! Ta rätt ändar bara...

Har du ingen lågnivåutgång på stereon så är det inte tekniskt möjligt att koppla ett slutsteg till den heller! Se till att du, om du har fler än en lågnivåutgång på stereon, kopplar in i rätt utgång så du inte kopplar till bakre eller främre högtalare-slutsteg-historia-någonting!

Det är ganska lätt... Klura lite på det så kommer du lätt fram till svaret själv!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

141 Inlägg
30 november 2006
Det går att koppla in lågnivå även om du inte har dessa utgångarna på stereon. Man kan köpa en omvandlare på mds eller backesljudbygg o där kopplar du in högtalarkablarna i den så omvandlar den det till lågnivå.

Men är stereon hyffsat ny så borde där va utgångar på baksidan
Senast redigerat av Pastorn (30 november 2006)

Bmw 325 e36 Turbo

6 851 Inlägg
30 november 2006
Jopp, enligt netonnet som säljer denna så skall det finnas lågnivå på denna maskin.
Att det inte stå lågnivå på cdn kan bero på att det kan stå RCA.
Denna är oftast 2 hål där den ena är röd och den andra vit.

Sök