3327
Sök

Saab 9-5 1999 - 2006 facelift convertering...

1 414 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Va ett tag sen vi gjorde jobbet nu men tänkte att det kan va kul för folk att se när vi konverterade min kompis 9-5 kombi ifrån 02 faceliften till 06'ans...

Den är en 1999'ans årsmodell i grund o botten...

Bilder finns här:
http://homepage.mac.com/trokka/20061014/

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

873 Inlägg
30 november 2006
Hahaha!
Festligt det där. smile

Men vadå. Går man och köper ett kit eller plockar fronten ifrån grannens för att han har nyare årsmodel?

Jobbar på SAAB? wink

Don't get mad, get even.

1 414 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Sandman skrev:
Hahaha!
Festligt det där. smile

Men vadå. Går man och köper ett kit eller plockar fronten ifrån grannens för att han har nyare årsmodel?

Jobbar på SAAB? wink

Dom finns ju att köpa, faktum är att man inte ändrat så våldsamt mycket utan allt är rätt så lätt att montera... vi gjord hela jobbet med backsensorer o allt på drygt 6 timmar...

- www.bmwb.se

873 Inlägg
30 november 2006
Där ser man.

Har jag nog aldrig stött på förut.

Man brukar ju uppmuntras att köpa den nya årsmodelen för att få det nya utseendet annars så att säga.

Don't get mad, get even.

Örebroare i exil
970 Inlägg
30 november 2006
Snyggt jobbat smile Du råkar inte ha bilder på när bilen konverterades från -99a till -02a?

Hej FRA!

1 414 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
740GL skrev:
Snyggt jobbat smile Du råkar inte ha bilder på när bilen konverterades från -99a till -02a?

Nej tyvärr... det va några år sedan det gjordes men det är ännu lättare... enda som skiljer är istort sett några plast fästen vid corner fillers bak och så en balk framför kylarbalken som grillen fäster i...

- www.bmwb.se

Gorgilus addictus
4 770 Inlägg
30 november 2006
ojoj! De blev grymt snyggt de ju! Bra jobbat smile

Allt för den där jävla hatten!

Örebroare i exil
970 Inlägg
30 november 2006
Founder skrev:
740GL skrev:

Nej tyvärr... det va några år sedan det gjordes men det är ännu lättare... enda som skiljer är istort sett några plast fästen vid corner fillers bak och så en balk framför kylarbalken som grillen fäster i...

Ahaa det lät ju inte allt för avancerat smile Funderar på en liten makeover av min egen kärra så småningom. Men det jag framför allt vill göra är att transplantera in -06ans instrumentgrupp. Frågan är om det är värt pengarna och tiden

Hej FRA!

1 414 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
740GL skrev:
Founder skrev:
740GL skrev:

Ahaa det lät ju inte allt för avancerat smile Funderar på en liten makeover av min egen kärra så småningom. Men det jag framför allt vill göra är att transplantera in -06ans instrumentgrupp. Frågan är om det är värt pengarna och tiden

Det tror jag blir grymt mycket mer jobb eftersom SID systemet inte funkar med det gamla systemet utan man får mer eller mindre löda om kablaget m.m. (jäkla jobb)

Vi har monterat in det i samma bil som på bilderna men det funkar inte riktigt än... Dessutom är stereofästen m.m. inne i instrument brädan ändrat så det är inte bara det estetiska som måste bytas...

- www.bmwb.se

Biltokig
345 Inlägg
30 november 2006
Blev grymt nice, en liten fråga bara: Är bakluckan helt stängd här? Lysena ser ojämna ut annars? :S
http://homepage.mac.com/trokka/20061014/large-33.html

Btw, vad går sånt här på? smile

1 414 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
TyranN skrev:
Blev grymt nice, en liten fråga bara: Är bakluckan helt stängd här? Lysena ser ojämna ut annars? :S
http://homepage.mac.com/trokka/20061014/large-33.html

Btw, vad går sånt här på? smile

Nej luckan va inte helt stängd... den va inte justerad när korten togs...

Jag har för mig att hela konverteringen gick på lite över 40'000:- men då ingick inte xenon ljusen o lite annat...

- www.bmwb.se

Sök