6919
Sök

Impact PG50.S ? Bra framsystem ?

3 968 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Var inne i en butik och lyssnade på de här,
är ganska sugen på dem; diskanter, 5,25" och delningsfilter... lät väldigt bra tycker jag, dock undrar
jag om det stämmer att det tävlas en del ibland med Impact-ljudsystem & högtalare o.s.v ? har inte själv tänkt att tävla med det, men lät riktigt bra med diskanterna o högtalarna då jag provlyssnade.. kanske nån här som äger just detta kitet/paketet ? (framsystemet)

Vet att det finns andra märken som phoenix, infinity m.m som är bra framsystem också men dessa lät riktigt bra tyckte jag  (Impact)

Man kanske skulle slå till ? smile Har idag
MDS framhögtalare bland annat o annat där
bak.. men vill som sagt ev. köpa detta kitet,
har inte hört talas om just märket Impact själv
men många säger det är känt?

Technical Details

* PG 50.S - 5,25 (130 mm) Two way speaker system
* 130 mm Woofer with Polypropylene cone, ø 25 mm silk dome Tweeter NS 125
* Fine tuned crossover network with adjustable tweeter level: 0/-3/-6 dB.
* Grilles and hardware included
* Frequency range: 60 ÷ 22.000 Hz, RMS/Peak power: 70/120 W

http://ec1.images-amazon.com/images/P/B000KGHDDQ.01-AGOWWJPTTRILP._SS400_SCLZZZZZZZ_V35747753_.jpg

http://ec1.images-amazon.com/images/P/B000KGHDDQ.01-AGOWWJPTTRILP.PT01._SS400_SCLZZZZZZZ_V35747753_.jpg

Hewi
571 Inlägg
30 november 2006
Impact är ju inget skit märke iallefall utan grejorna ser välbyggda ut och så , tycker du de låter bra så skall du slå till , jag tror att du bör köra de på ett steg för att få ut det bästa ur dom.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

3 968 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
pwilhelm skrev:
Impact är ju inget skit märke iallefall utan grejorna ser välbyggda ut och så , tycker du de låter bra så skall du slå till , jag tror att du bör köra de på ett steg för att få ut det bästa ur dom.

Japp fast jag lyssnade utan steg och det lät bra!

Det får vänta med ett slutsteg isåfall inget jag lägger pengarna på just nu...

Jo precis.. blir kanske det framsystemet... Har ju ändå en JVC-AVX2 bilstereo med
bra kräm i...

Sök