2679
Sök

Jävla onödig P-BOT asså

186 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Blir så jävla förbannad!
Ställde mig utanfan för tatueringsfirma med bilen, gick in för att boka tid.. pratar med han i ca 3 jävla minute roch får en P-bot på 1000kr.. Det är helt sinnessjukt.
Är det någon som vet hur lång tid det får ta från det att jag är felparkerad tills det att dom får lappa bilen?

/Micke

B M W

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
30 november 2006
Dom får lappa dig direkt. Dom vet ju inte hur länge du stod där innan dom kom och såg bilen.

Allt för den där jävla hatten!

7 Inlägg
30 november 2006
frustrerande.............ja. har inte fått p-böter, men det var j#vligt nära

volvo bm 350 ä en redig traktor de

21 Inlägg
30 november 2006
Var det parkeringsförbud så e det ca 10 min som gäller... E det stoppförbud så e det direkt.
Det e vad jag har fått höra av p-lisorna iaf...

Det e ditt eget val om du vill vara en del av lösningen eller en del av problemet!!!!

9 108 Inlägg
30 november 2006
Det blev en dyrare tatuering än vad det var tänkt där wink

Fisketokig
2 997 Inlägg
30 november 2006
haha så kan det gå... tjatigt.

iofs blev jag bötfälld på 8000:- bara för att jag sa vad jag tyckte till en chef men det var det värt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

348 Inlägg
30 november 2006
Martin 9-3 skrev:
haha så kan det gå... tjatigt.

iofs blev jag bötfälld på 8000:- bara för att jag sa vad jag tyckte till en chef men det var det värt.

8000?

Vad sa du då? big_smile

186 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Bara bita i det sura äpplet kan ja tänka mig... inte ens nån ide att överklaga kanske?
Det var parkeringsförbud jag stod på så får ju igentligen skylla mig själv såklart.. men man tror fan inte att dom är så jävla sugna på att lappa så att det går 3 min innan man får en lapp på rutan. Yaya.. skitsamma.
Fick en bot igår på 450 kr oxå så lönen tar nog slut snart... Haha.

B M W

186 Inlägg
30 november 2006
Är du säker på att det inte var "stopp-förbud" (det röda krysset) annars är det 6 min som gäller!!! titta på p-boten om det står ett klockslags-intervall...

Catch me if you can!

186 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Scorren skrev:
Är du säker på att det inte var "stopp-förbud" (det röda krysset) annars är det 6 min som gäller!!! titta på p-boten om det står ett klockslags-intervall...

Parkförbud.. "Röda strecket".
Det står såhär på boten 
                                             Klockan under tiden  16.43 - 16.45
Det är ju 2 min bara.

B M W

186 Inlägg
30 november 2006
Har du frågor om parkeringsanmärkningar?
Kontakta vår kundtjänst för fordon: 0771- 14 15 16.

Catch me if you can!

186 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Scorren skrev:
Har du frågor om parkeringsanmärkningar?
Kontakta vår kundtjänst för fordon: 0771- 14 15 16.

Ringde dit idag och dom kopplade mig till polisen. Polisen bad mig ringa till det där numret igen så jag gjorde det.
Då sa dom att dom inte tar emot "klagomål om p-botar" så jag ringde igen och dom bad mig återkomma imorn.

Så dom är duktiga på att strula ;P

B M W

130 Inlägg
30 november 2006
Fick böter på min egen gård på min egna förhyrda parkeringsruta som jag haft i 7 år.
750 spänn för att lappen hade trillat ur clipset på rutan.
Det är samma snubbe som går och kollar varje dag.....borde ju känna igen bilen vid detta laget.
Ringde ett samtal men gav upp lika snabbt sen har man 10 dar på sig att betala annars tar det hus i helvete. Privata bolag = tjäna snabba pengar

Dumt huvud får plånboken lida
Senast redigerat av Intel (30 november 2006)

186 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Intel skrev:
Fick böter på min egen gård på min egna förhyrda parkeringsruta som jag haft i 7 år.
750 spänn för att lappen hade trillat ur clipset på rutan.
Det är samma snubbe som går och kollar varje dag.....borde ju känna igen bilen vid detta laget.
Ringde ett samtal men gav upp lika snabbt sen har man 10 dar på sig att betala annars tar det hus i helvete. Privata bolag = tjäna snabba pengar

Har hört att parkeringsvakterna har börjat få lön efter hur mycket dom lappar..
Så man ska nog börja passa sig alltså.

Tråkigt med boten!

B M W

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
30 november 2006
kl0mp3n skrev:
Blir så jävla förbannad!
Ställde mig utanfan för tatueringsfirma med bilen, gick in för att boka tid.. pratar med han i ca 3 jävla minute roch får en P-bot på 1000kr.. Det är helt sinnessjukt.
Är det någon som vet hur lång tid det får ta från det att jag är felparkerad tills det att dom får lappa bilen?

/Micke

det första jag hade gjort var att köpa mig en biljett.. sen skicka in kopia och påstå att du gått iväg för att köpa p-biljett och under tiden fått boten. men det är ju försent nu!

man lever bara en gång så lev väl!

186 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Bullo skrev:
kl0mp3n skrev:
Blir så jävla förbannad!

/Micke

det första jag hade gjort var att köpa mig en biljett.. sen skicka in kopia och påstå att du gått iväg för att köpa p-biljett och under tiden fått boten. men det är ju försent nu!

Rätt bra tänkt där..
Fan det borde ja tänkt på.. haha.. Jaja smile
Tack för den big_smile

B M W

Fisketokig
2 997 Inlägg
30 november 2006
Bullo skrev:
kl0mp3n skrev:
Blir så jävla förbannad!

/Micke

Vart köper man biljetter för att få stå på "parkering förbjuden" ?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

186 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Bullo skrev:
kl0mp3n skrev:
Blir så jävla förbannad!

/Micke

Vart köper man biljetter för att få stå på "parkering förbjuden" ?

Går ju inte heller dock.. men gatan bredvid var det iofs Avgift 8-16.
Men gatadressen stämmer ju inte då heller.

Lär ju få betala skiten hur jag än vrider och vänder på det

B M W

Sök