Råd angånde LMR´s spoiler

gRiLLiS945 Allt i allo
9 augusti 2010 · 183 Inlägg

Hej har köpt volvo 940is addon läpp fram till min bil via LMR.... är de någon som vet hur pass bra dom är när dom kommer hem, den ja fick fattas de små bitar på.. spackel riningar o tjocka o fula kanter...
bild kan ordnas men frågan är..
ska inte spoilern leveras färdig så de bara är o gå till lackfirman.. som ja ser de 2.. 3 timmars jobb på o få den okej..
råd o tips tack!?

Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
peegee Forummoderator
9 augusti 2010 · 2 924 Inlägg

gRiLLiS945 skrev:
bild kan ordnas men frågan är..
ska inte spoilern leveras färdig så de bara är o gå till lackfirman.. som ja ser de 2.. 3 timmars jobb på o få den okej..
råd o tips tack!?

Har du blivit utlovad att den skulle vara färdig för lack?
Väldigt ovanligt i så fall, eftermarknads-spoilers brukar inte vara det...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
mir
9 augusti 2010 · 336 Inlägg

När jag köpte min Add-on läpp till förra 940in var det absolut inga problem med passform och grund.
T o m killen som lackerade sa att det var bra skick för att vara glasfiber. Bara att tvätta av och lackera. Satt klockrent direkt.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
peegee Forummoderator
9 augusti 2010 · 2 924 Inlägg

mir skrev:
När jag köpte min Add-on läpp till förra 940in var det absolut inga problem med passform och grund.
T o m killen som lackerade sa att det var bra skick för att vara glasfiber. Bara att tvätta av och lackera. Satt klockrent direkt.

Vilket fabrikat?
Var det Volvo orginal?

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
mir
9 augusti 2010 · 336 Inlägg

peegee skrev:

mir skrev:
När jag köpte min Add-on läpp till förra 940in var det absolut inga problem med passform och grund.
T o m killen som lackerade sa att det var bra skick för att vara glasfiber. Bara att tvätta av och lackera. Satt klockrent direkt.

Vilket fabrikat?
Var det Volvo orginal?

Sorry! Var från L-M-R.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
jimmzzan
9 augusti 2010 · 1 168 Inlägg

ring till mikael o fråga

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
9 augusti 2010 · 1 948 Inlägg

KAn säga så mycket som att mitt paket fick L-M-R att sjunka i mina ögon, och samma sak sa lackeraren som fick fixa grejjerna.

Felgjutningar(dålig form??) lite smått skeva, även frontläppen var skev som satan. Fulla med porer var kjolarna och även en spricka i frontläppen.

Visst jag köper argumentet att det ska provmonteras osv. innan lackering, och även att man får lägga lite jobb innan man kan lacka. Men när jag har sett paket från polen som har bättre finish är det illa...

Jag kommer iaf att ta en rejäl funderare innan jag beställer från L-M-R nästa gång.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
gRiLLiS945 Allt i allo
10 augusti 2010 · 183 Inlägg

Tack för råden klart ja ska ringa mikael !!!

Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
linnsa
10 december 2010 · 18 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
KAn säga så mycket som att mitt paket fick L-M-R att sjunka i mina ögon, och samma sak sa lackeraren som fick fixa grejjerna.

Felgjutningar(dålig form??) lite smått skeva, även frontläppen var skev som satan. Fulla med porer var kjolarna och även en spricka i frontläppen.

Visst jag köper argumentet att det ska provmonteras osv. innan lackering, och även att man får lägga lite jobb innan man kan lacka. Men när jag har sett paket från polen som har bättre finish är det illa...

Jag kommer iaf att ta en rejäl funderare innan jag beställer från L-M-R nästa gång.

Tråkigt att höra, om du är missnöjd tycker jag att du ska mejla och berätta detta ist för Mikael, det är inte så att paketen packas dåligt, men att bussgods kanske är vårdslösa......... // linnssa

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang