Jo, det är så att batteri/generatorlampan tändes när jag var ute o körde, testade då mäta batteriet med voltmätare:
bilen/tändningen avstängd: 12,6 volt
direkt efter start av motor: 11,4 volt
Vid noggrannare titt, upptäckte jag att lampan "pulserade" och när jag varvade motorn så slocknade lampan..(då gav de 14volt vid mätning på batteriet)
Dock strax efter man börjat rulla så tänds batterilampan!?

Så läste på forumet att de kunde vara kolet/laddningsreläet som var slitet, köpte ett nytt sånt idag men
den beter sig fortfarande likadant förutom att de inte pulserar och cigarettuttaget inte verkar få tillräckligt med ström(??) då laddaren i urtaget bara blinkar/glappar..
Kan det vara generatorn som har gått sönder? (den laddar ju vid högre motorvarv)
Har försökt beskriva problemet så gott jag kan.
Så är det nån vänlig själ som kan hjälpa mej?

edit: Kan tillägga att de rör sig om en volvo 740 GL -88