3092
Sök

ang. försäkringar

256 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Jag har funderat länge över en sak..
vi säger tex att man har en stylad bil med kjolpaket o dyr lack.. fastän man har den försäkrad som en vanlig bil.. om vi säger att man krockar med en lyktstolpe ir likn och förstör kjolpaketet och lacken mm.. får man ut på försäkringen då?

Billackerare
737 Inlägg
30 november 2006
Svårt att säga bara så där. Det är nog olika från fall till fall. Men se till att du har bra dokumentation på bilen. Nytagna bilder och kvitton är aldrig fel.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

1 414 Inlägg
30 november 2006
Försäkringsbolaget SKA ersätta bilen så att den ser ut som den gjorde innan olyckan dock enbart med bilens original delar.

En kompis hade X-Style fronten på sin 9-5'a... den lyckades dom inte laga och dom ersatte den inte.
Senast redigerat av Founder (30 november 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

178 Inlägg
30 november 2006
man kan väl teckna extraförsäkring för extrautrustning och stereo och sådant, så styling kanske kan klassas som det? ..men det är ju ganska rimligt att bilen bara ersätts till originalskick om den bara är försäkrad för det.

256 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
aa det låter ganska rimligt.. mina tankar har gått lite hit o dit.. e.x om man trimmar en moped får man inte ut nånting på försäkringen för att försäkringsbolaget har inte försäkrat din "motorcykel" utan en 30 moppe.. tänkte att det kunde höra ihop på nått sätt..  men försäkringbolaget kan väll bli kinkiga o skita i o paya allt?
Senast redigerat av laynus (30 november 2006)

178 Inlägg
30 november 2006
laynus skrev:
aa det låter ganska rimligt.. mina tankar har gått lite hit o dit.. e.x om man trimmar en moped får man inte ut nånting på försäkringen för att försäkringsbolaget har inte försäkrat din "motorcykel" utan en 30 moppe.. tänkte att det kunde höra ihop på nått sätt..  men försäkringbolaget kan väll bli kinkiga o skita i o paya allt?

javisst, om du trimmat bilen och krockar på ett sånt sätt där det är tydligt att hastigheten eller liknande varit orsak så kan det bli kinkigt. men kosmetiska förändringar tror jag inte är nån fara, det värsta som kan hända är väl att om tex stötfångaren måste ersättas så får du bara ersättning för motsvarande original..

som egen erfarenhet så blev farsans bil påbackad och bakskärmen var tvungen att bytas. bilen hade varit inne på rostskyddsbehandling nåt år innan, så det var alldeles nytt. men de ersatte ändå inte kompletteringen av rostskyddet i den nya skärmen eftersom det var extrautrustning. är väl lite samma sak typ =P

Sök