6841
Sök

KOppla in 2 slutsteg

Avstängd
18 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Jag är ganska ny på billjud och har en fråga
hur kopplar man in 2 slutsteg? Ska man dra nån kabel mellan stegen eller ett till från stereon? inte vet jag.. smile

Gärna nått kopplingsschema om det finns.

914 Inlägg
29 november 2006
vad för steg ska du koppla in ? ett till framsystem och ett till basen ?

Avstängd
18 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
jajjemen.. Det är ett lightning audio 2 kanals och ett till 2 kanals

914 Inlägg
29 november 2006
du drar 2 lågnivå från stereo ,vilket du borde ha om det inte är en antik modell big_smile, sen kan du koppla remoten från ena steget till den andra. Strömmen drar du en grov kabel från frambatteriet till ett fördelningsblock där bak. Eller om du kopplar in ett extra batterie där bak och drar ström från det till bägge slutstegen. SÄkert missar får göra edit eller nån rätta mig å tillägga tongue
Senast redigerat av Ronnie.L (29 november 2006)

Avstängd
18 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
ok tack. Då har jag bara några frågor till.. Vad är lågnivå? vad är remote? och vad är fördelningsblock?

914 Inlägg
29 november 2006
hehe .
Lågnivå är den kabelsom skickar signal från steroe till slutsteg är ofta en röd och en vit markering på baksidan av cd:n den vita kan även vara svart.
remote är den som skickar en svag ström för att stegn ska startas. Brukar finnas en blå kabel på baksidan av cd:n att koppla den på.
Fördelningsblock sök på google den delar upp en strömkabel till flera mindre.

Avstängd
18 Inlägg
Avstängd
18 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
nån som vet nån sida som säljer kenwood föresten?

914 Inlägg
326 Inlägg
30 november 2006
Nårdik säljer Kenwood, mycket bra och seriös butik.

Avstängd
18 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
märte att jag bara har en lågnivåutgång.. Finns det nån grenkontakt att köpa nånstans? vart?

Fartdåre
378 Inlägg
30 november 2006
Kan du köpa typ överallt.
RCa-förgreningar finns i alla ljudaffärer, till och med Micrso och Biltema har det!

TICen är till salu säljs billigt.

Solfilmsmontör
950 Inlägg
1 december 2006
RichardC skrev:
Kan du köpa typ överallt.
RCa-förgreningar finns i alla ljudaffärer, till och med Micrso och Biltema har det!

Kjell o Kompany smile

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Sök