S70-T5 skrev:
tjenare, undrar lite vad man använder när man gör egna anslutningar till turbon? (dvs när orginal inte passar)
gäller b5234t, 850 t5 motorn.
någon som har bilder på några exempel?
Sen undrar jag även om bränsletrycksregulator, hur fungerar en sådan?
Mvh
oftast brukar det ju vara gängat i olje och vatten anslutningar i lagerhusen på turbon.. Då e de ju inga problem, kopplingar finns ju i överflöd!

tex.
http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … ath=31_191Om det
inte är gängat, så hamnar du endera fixa egen platta eller så köper du, finns nog "plattorna" på nätet, brukar vara olika till olje RETUR och TRYCK...
Där finns dom:
http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … ath=21_140Men som sagt inga problem att fixa egen heller, jag gjorde det på min..
Bara att först fixa en simpel platta, sen gänga upp en rörstump, svetsa på och en banjo skruv och koppling! här syns det hur det hur det blev...
![http://forumbilder.se/images/bf122010308473c69.jpg]()
En bränsletrycksregulator kopplar du in på bränslet
retur slang, alltså
retur från fuelrailen... Och som du hör på namnet så får du helt enkelt regulerat bränsle trycket, upp och ner (mera bränsle, mindre bränsle... Jag rekkomenderar att du tar bort originala regulatorn när du monterar ställbar, den bara stör.. Och för all del köp
inte china regulator, den må vara snygg eloxerad med mätare osv. men nej! Säger inte att du behöver köpa den dyraste heller men Malpassi funkar finemang och kostar ca. 800kr, så inte alls dyrt. Ingen mätare på den men bara att köpa en separat tryck mätare och koppla den på bränslets
tryck sida, på slangen.. Så har jag också gjort, både regulatorn och mätaren syns på bild.

hehe, 3 flugor i en smäll där!
MVH. Mattias