Polo startar inte

MSGFidde
10 december 2010 · 115 Inlägg

Min mammas polo startade inte idag så vi fick hjälp av en person så vi provade med startkablar men den startade inte ändå, vad kan det  vara?

Sharky
10 december 2010 · 10 287 Inlägg

Precis vad som helst....

Felkoder?
Finns gnista?
Går bensinpump?

Berätta även vad det rör sig om för årsmodell och motor.

Du har sett den här hoppas jag:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30856

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
MSGFidde
10 december 2010 · 115 Inlägg

Jag vet inte bilen låter inte, det e precis som om batteriet e slut

anton_142
11 december 2010 · 8 Inlägg

Går ens startmotorn?

Marticus Meldem
11 december 2010 · 917 Inlägg

Hade ett liknande problem på min Celica en gång när den bara vägrade starta, fick inte igång den med startkablar utan fick putta igång den. Jag laddade sedan batteriet över natten och körde som vanligt nästa dag till jobbet. sen på eftermiddagen när man skulle hem så var det samma problem.

jag löste detta genom att slipa kontaktytorna mellan sladdarna och brickorna som kopplades på generatorn.

Har gått som vanligt efter det, dvs som en klocka.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
MSGFidde
12 december 2010 · 115 Inlägg

anton_142 skrev:
Går ens startmotorn?

Det vet jag inte, tror inte det för att när jag vrider på nycklen så sloknar allt i hela bilen och inget händer

MSGFidde
12 december 2010 · 115 Inlägg

Marticus skrev:
Hade ett liknande problem på min Celica en gång när den bara vägrade starta, fick inte igång den med startkablar utan fick putta igång den. Jag laddade sedan batteriet över natten och körde som vanligt nästa dag till jobbet. sen på eftermiddagen när man skulle hem så var det samma problem.

jag löste detta genom att slipa kontaktytorna mellan sladdarna och brickorna som kopplades på generatorn.

Har gått som vanligt efter det, dvs som en klocka.

okej, jag kan gör ett försök

Sharky
12 december 2010 · 10 287 Inlägg

Fidde,

Ta dom stora grejorna först:

Om inte startmotorn går runt så gör man så här:

1) Se till att batteriet är laddat

eller:

2) Försök med hjälp av starthjälp

Om sedan inte startmotorn går runt i fall nr 1 så är den vanligaste anledningen att batteriet är dyngslut.
Får man samma problem med alternativ 2 (dvs att startmotorn inte går runt och kanske även att lyset på den bil man använder som starthjälp blir svagare) så är det nära att peka ut kortis i startmotorn.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
MSGFidde
12 december 2010 · 115 Inlägg

Sharky skrev:
Fidde,

Ta dom stora grejorna först:

Om inte startmotorn går runt så gör man så här:

1) Se till att batteriet är laddat

eller:

2) Försök med hjälp av starthjälp

Om sedan inte startmotorn går runt i fall nr 1 så är den vanligaste anledningen att batteriet är dyngslut.
Får man samma problem med alternativ 2 (dvs att startmotorn inte går runt och kanske även att lyset på den bil man använder som starthjälp blir svagare) så är det nära att peka ut kortis i startmotorn.

/Göran

Okej, du tror inte att det kan vara så att det är laddingsregulatorn som e kass?

Drönirettab
12 december 2010 · 21 761 Inlägg

Det kan vi inte veta förrän du har kollat upp det som Sharky har skrivit. Först och främst måste ju motorn gå att starta, när den väl startar så är nästa steg att kolla hur generatorns laddning fungerar. smile

MSGFidde
12 december 2010 · 115 Inlägg

Drönirettab skrev:
Det kan vi inte veta förrän du har kollat upp det som Sharky har skrivit. Först och främst måste ju motorn gå att starta, när den väl startar så är nästa steg att kolla hur generatorns laddning fungerar. smile

Det är löst nu, det var batteriet som var väldigt slut, 3 celler var trasiga i batteriet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang