7126
Sök

Ta bort lamp torkare fram, mm volvo 945

Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
Hade tänkt rycka bort torkar motorerna  på min volvo 945a vad behövs göra? behöver man ta bort hela lycktan? samt hur gör man med slangen som de kommer spolar vätska? bara korka igen den? å finns dom små locken man sätter för hålen på bilia? och hur gör man med dom grå som går ut från lampan (som gör så inte torkan går för långt ner) ?? tacksam för svar gärna bilder !big_smile tack i förväg!

Hellre ökänd än okänd ;) ^^
370 Inlägg
12 december 2010
skruva bort torkarna, plugga igen slangen.
tror de locket finns på bilia men inte säkert, men de borde du hitta på nätet någonstans annars.
tror dom gråa bara e att plocka bort också, men då får du ta bort plasten under lampan-

Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
är de svårt å ta bort plasten under lampan? (listen)

Hellre ökänd än okänd ;) ^^
370 Inlägg
12 december 2010
Nej de e de inte, e bara att prova dig fram.
volvo e inte så svåra att skruva med. ta bort grillen och låt lampan sitta kvar så ser du hur du ska göra.

1 298 Inlägg
12 december 2010
Jag tror att det enklaste i slutändan ändå borde bli att plocka bort grillen och lyktorna. Tar du loss grillen klurar du säkert ganska snart ut hur man får av strålkastarna osv. Passade på att skruva av motorerna och plugga slangarna senast jag hade nere fronten av annan anledning på 740n och det var inte överdrivet svårt. Motorerna på min sitter med 2-3 skruvar och tror det blir ganska svårt att få bort utan att plocka bort strålkastaren.
Du kan också göra som ca 70% av folket gör. Skruva av torkaren från armen och ha bara pinnarna kvar ur hålen. Ser förjävligt ut. wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

871 Inlägg
12 december 2010
ta loss grillen, ta loss lite plast som sitter mellan lamperna, lossa framlamperna (4 skruv på varje) vänd upp och ner på lampan, skruva loss torkaren, plugga slangarna med en träskruv och en knut..

Listen vet jag ingenting om på 940, men det syns nog hur du skall göra smile

1 231 Inlägg
12 december 2010
listen på 940 är bara att ta en skruvmejsel och bända bort försiktigt:)

Sök