Rutan går först upp sen ner halvvägs ?

Tuben
30 november 2006 · 238 Inlägg

Ja någon snell j*vel slog in min ruta och repa lite... så jag har satt i en ny ruta nu
men när jag trycker upp fönstret så går det först helt upp sen går det ner igen en liten bit typ till mitten och stannar där.. är det ett fel i ellen eller någon instälning ? man kan skruva på en skruv för att ändra någon centimeter i höjd på ena sidan kan det va något med den ?
men hur vet typ motorn annars när rutan är uppe ?

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
30 november 2006 · 1 852 Inlägg

den är felinställd. antingen är vajersystemet paj eller så är något mindre fel/sönder. bara att plocka isär skiten och kolla igenom allt. du kan ju gämföra med andra sidan! går den ner lite brukar den bli för belastad så den går in i något säkerhets läge..

man lever bara en gång så lev väl!
Ronnie.L
30 november 2006 · 914 Inlägg

ja som tidigare nämnde så är det säkerhetsystem på en del rutor så om det är nåt i kläm sänks dom ner igen. räcker ju i så fall med att din nya sitter lite lite för högt upp för att den ska tro att nåt kläms och sänker den. Låter som det troligaste i alla fall.

Jockecalibra
30 november 2006 · 356 Inlägg

jag har haft samma fel på min och i mitt fall så var det att en kabel som tog i när jag skulle kör upp den eller ner den. då stanna den och gick till baks halvägs. men nu har jag inga problem med det längre. flyttade kablen så blev allt bra:P

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
Tuben
30 november 2006 · 238 Inlägg

okey då ska jag testa att sänka den lite på ena sidan så hoppas jag det löser sig. tack så mycket

Syyhn Calibra Is The Shit!
1 december 2006 · 662 Inlägg

Har samma problem på min calibra... O de är klämskyddet som går i.. Calibra har en knapp som man kan koppla ur den funktionen o där man gör de går rutorna upp som dom ska.. Så tippar på att de är den som spökar på din med...

/// SyyHn
dj_padde
1 december 2006 · 1 813 Inlägg

så gjorde min ruta med ett tag sen spraya jag på silikon spray på listen runt dörren sen dess har det funkat.. kolla med så inte listen ligger lite fel på dörren för det kan vara då rutan känner att att det e nått som e i kläm..

Lycka till wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang