Racingobjekt (Streetlegal)

Figgy
30 november 2006 · 157 Inlägg

Tjena!
Jag har efter lite "om och men" beslutat att lägga BMW drömmen som förstabil på hyllan. Pratade med farsan och en kille på mecken och de båda tyckte jag skulle köpa en bil som jag kunde leka av mig i, då delar till en BMW är ganska dyrt.

Därför beslöt jag att köpa ett racingobjekt, som fortfarande är lagligt för svenska vägar. Jag hade tänkt att åka runt till olika banor som är öppna för allmänheten, men som sagt vill jag att den fortfarande ska vara laglig på svenska vägar. Finns det någon bil som skulle kunna tänkas vara möjlig att bygga om som ett racingobjekt av detta slag? Det borde ju kunna finnas bilar med lite styrka och snabbhet.

Inköpspris: 15000:-
Sen hade jag tänkt bygga upp bilen under vintern.

Märken jag inte skulle kunna tänka mig är Audi, BMW & Ford.
MvH

Ps. Vad tror ni om en 850 turbo?

BMW 735i (1996)
FreddeK
30 november 2006 ·

850turbo för 15000kr? blir nog svårt du killen! sen allt du gör som trim osv är ju det mesta olagligt och det finns massa trådar om detta...du får inte ens montera ett sketet öppet filter för då ändrar du motorns karaktär osv....inge kul!

Figgy
30 november 2006 · 157 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/9665208.htm?ca=12_s
Dock var inte det turbo men jag skulle nog kunna tro att man kan fåtag på en med turbo för ca 15, om man har tur.

BMW 735i (1996)
FreddeK
1 december 2006 ·

Figgy skrev:
http://www.blocket.se/vi/9665208.htm?ca=12_s
Dock var inte det turbo men jag skulle nog kunna tro att man kan fåtag på en med turbo för ca 15, om man har tur.

kul om bilen var besiktad iallafall...klart man kan hitta lik för under femton men tror inte man hittar en besiktat 850 turbo som är skapligt fungerande skick för 15 000kr.

Njae jag är tveksam...

Ska du köpa en 850 så akta dig för 92-94...massa skitproblem med dessa...

FL3JM Inga konstigheter
1 december 2006 · 2 064 Inlägg

Race? Banor? 15000:-?
Låter som folkrace tycker jag. smile

Figgy
1 december 2006 · 157 Inlägg

Måste bara få en konfirmation på att BMW har så mycket dyrare delar?
Vill helst inte lägga bmw drömmen på hyllan...

BMW 735i (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang