13 december 2010
Trådstartare
Hej problem kvarstår har bytt, gummibälg, bränslerelä, bränslepump, kollat EMD relät tror jag det hette och den slår till och ifrån. ventilkåpspackningar, lambda,LMM, tändstift, även tagit bort och kopplat ur antispinn spjället(det första jag gjorde) blev ingen skillnad då förutom att ABS lampan tänds ibland, efter varje moment så har bilen gått bättre och fugerat ett tag, nu senast bytte jag stift, för den misstände som fan och gick på 5 kanske så illa som 3ibland och ströp sig, gick hur fint som hellst efter stod på tomgång en stund, åkte hem, sen börja det igen, plocka ur bränsle relät och satte i bygeln ( fick göra detta för att den skulle starta en gång) bilen funka fint igen tills jag kommit in i staden och börjat köra långsamt igen och då stryper den ibland och reagerar då endast på fullgas sen funkar det en liten stund igen och upprepas, går på tomgången oftast rycker lite ibland med oftast jämn tomgång. va händer om jag byglar det relät som många säger kan vara kasst? vet att instrumenten tänds inne i bilen då. kan jag se om det är trasigt på detta sätt?
börjar överväga att lämna in bilen snart om det inte fungerar riktigt. kan det bero på att felkoden för lambdan är kvar?