5250
Sök

12 tums bas med dubbla talspolar, hur koppla till ett monoblock?

2 174 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Tjena! har suttit och läst nån timme och inte fått svar på mina fråga hitttills, därför gör jag en egen tråd, har köpt en bas med dubbla talspolar, och ett zachary monoblock 1200w RMS, Det är 4 utgångar på steget, 2 minus och 2 plus, Men det är ett monoblock, så dom går ihop där inne eller hur det nu var så långt är jag med,

Nu undrar jag, för bästa effekt, ska jag koppla bara en spole plus och minus som vanligt till varje kanal på steget precis som vanliga högtalare? eller ska jag dra en kabel från plus på ena spolen till minus på andra sidan sen kolla in resterande i steget?

När vi provspela basen koppla vi bara in EN talspole, och det var ett sju helvetes drag då, men det borde ju bli lite mer med dubbla kanske, är inte så jätte hemma på det här med kanaler och ohm, uppskattar om någon förklarar lite snabbt smile

Mvh hagman racing

2 035 Inlägg
15 december 2010
på en bas har du två plus och två minus.

är det 4 ohm spolar?

då kan du ju koppla såhär.

pararellkoppla basarna och in på steget.

Biljudsveteran sen 1984!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 december 2010
Du har alltså en bas och ett steg? Då är det bara att koppla + och - till spole 1, och + och - till spole två, sen om du parallellkopplar vid steget eller basen spelar ingen roll, bara båda talspolarnas plus har kontakt med + på steget och samma med minus.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök