3793
Sök

Bättre tankpump 940 turbo

Volvotrimmare
323 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
Tjenare skulle behöva en bättre bränslepump till min 940 turbo, tror nämligen att den inte orkar med så mycket mera.
har för mig att det bara sitter en pump i tanken på min 940 -97 så undrar va man ska ha för bränslepump?
kommer inte komma över 450hk och kör på vanlig bensin så behöver inte vara någon västring.
vet inte exakt vad jag ska leta efter eller hur den ska vara uppbyggd då jag inte är så insatt i just bränslepumpar.
Mvh Micke

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

402 Inlägg
15 december 2010
Streeetkadett skrev:
Tjenare skulle behöva en bättre bränslepump till min 940 turbo, tror nämligen att den inte orkar med så mycket mera.
har för mig att det bara sitter en pump i tanken på min 940 -97 så undrar va man ska ha för bränslepump?
kommer inte komma över 450hk och kör på vanlig bensin så behöver inte vara någon västring.
vet inte exakt vad jag ska leta efter eller hur den ska vara uppbyggd då jag inte är så insatt i just bränslepumpar.
Mvh Micke

Tjena, det skulle passa bra med en walbro pump.
http://www.turbomeck.se/Walbro-GSS341
Den pumpen har jag i min 940 o den fungerar fint.
Bara att köpa två slangklämmor o kläma fast pumpen runt orginalfästet så blir det kanon.

//Jocke

Volvotrimmare
323 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Fint!
bra pris också, får bli en sån smile

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 december 2010
bosch 044 annars? då finns det marginal om du vill ha några extraponnys senare, annars bosch 984.

har själv ingen bra erfarenhet av walbropumparna, men det var iofs på E85.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Volvotrimmare
323 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
finns 044an som tankpump?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 december 2010
kör med 044 i tanken på min häck, fick iofs moddas dit smile, men 040 borde passa bättre då.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
15 december 2010
Körde med 255:an i min gamla 940, passar som sagt rätt enkelt och räcker till ca 500 Hkr bensin.
Tog väck mittenpumpen o skiten under med och körde med rakt rör bara, blev kanon.
Senast redigerat av Busgrabb (15 december 2010)

Autotech

040 RedLine
1 219 Inlägg
15 december 2010
Okej om jag lånar tråden lite?

Skall montera 875cc spridare och köra på 3 bar i min 940. Satsar kanske på 400hk, men antagligen mer till nästa sommar. Tror att en fräsch originalpump pallar precis, men vågar inte riskera. Eller vad tycker ni?tongue

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Volvotrimmare
323 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
jag TROR inte att den klarar men vågar inte lova nått, skulle nog lägga 1100kr på en pump å vara säker istället för att riskera ett ras smile

040 RedLine
1 219 Inlägg
15 december 2010
Streeetkadett skrev:
jag TROR inte att den klarar men vågar inte lova nått, skulle nog lägga 1100kr på en pump å vara säker istället för att riskera ett ras smile

Ja tänker likadant, men vill ha en pump som är snäppet bättre, driftsäker och som passar bolt-on smile

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Sök